Õpetlik lugu.

 Klient küsis minult palju maksab laua tegemine....

Ma vastasin talle: $ 1500

Ta ütles: Nii kallis selle töö jaoks?

Küsisin: Mis sa arvad, mis see sulle maksma läheb?

Ta vastab mulle: maksimaalselt $ 800... See on üsna lihtne töö, eks? !"

- 800 dollari eest kutsun sind seda ise tegema.

- Aga.... Ma ei tea, kuidas seda teha.

- 800 dollari eest õpetan sulle, kuidas seda teha. Nii et lisaks säästmisele $ 700, saad teadmised järgmiseks korraks, kui soovid

- See tundus talle õige ja ta oli nõus.

- Aga alustamiseks on vaja tööriistu: lauasae, hööveldaja, topp, ühiselamud jne...

- Aga mul ei ole kõiki neid seadmeid ja ma ei saa neid kõiki ühe töö eest osta.

- Siis veel 250 dollari eest rendin oma asjad sulle, et saaksid seda teha.

- Okei, ta ütleb.

- Hea küll! Teisipäeval ootan sind seda tööd tegema

- Aga ma ei saa teisipäeval, mul on aega ainult täna.

- Mul on kahju, aga ma olen kättesaadav ainult teisipäeval, et õpetada ja teile oma asju laenata. Teised päevad on hõivatud teiste klientidega.

- Hea küll! See tähendab, et pean ohverdama oma teisipäeva, loobuma oma ülesannetest.

- Ma unustasin. Et ise oma tööd teha, tuleb tasuda ka mitteproduktiivsete tegurite eest.

Kas tõesti? Mis see on?"

- Bürokraat, maks, käibemaks, turvalisus, kindlustus, kütus jne.

- Oh ei!... Aga nende ülesannete täitmiseks kulutan rohkem raha ja raiskan palju aega!

Kas sul on need olemas? Sa võid seda mulle enne teha?"

- Hea küll!

- Teen sulle kogu vajaliku materjali. Veoauto laadimine toimub esmaspäeva õhtul või teisipäeva hommikul, peate tulema kell 6 veokit laadima. Ära unusta õigel ajal ummikutest hoidumiseks ja õigeks ajaks kohale jõudmist

- Kell 6??? Ei! Minu jaoks liiga vara! Olen harjunud hiljem tõusma.

...

Tead, ma olen mõelnud. Tehke parem töö ära. Ma pigem maksaksin sulle 1500. dollarit, kui ma peaksin, ei oleks see täiuslik ja see maksaks mulle palju rohkem.

Töö eest tasumisel, eriti käsitööna, maksad mitte ainult kasutatud materjali eest, vaid ka:

- Teadmised

- Kogemused

- Õppetöö

- Tööriistad

- Teenused

- Aeg minna

- täpsus

- Vastutus

- Professionaalsus

- Täpsus

- Garanteeritud

- Patendid

- Ohverdused

- Ohutus ja turvalisus

- Maksukohustuste tasumine

Teiste inimeste tööd ei saa keegi hindade arvustamisega eirata.

Ainult teades kõiki teatud töö tootmiseks vajalikke elemente saab hinnata tegelikku maksumust.

Ma ei kirjutanud seda dialoogi, kuid jagan seda käsitööliste ja ettevõtjate toetuseks.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

14.05.2014

Puhkusele sõit.

Madrats 2.