Kuidas ma lasin naha üle kõrvade tõmmata.

Tavaliselt olen ma taiplik ja saan aru, kui midagi on valesti või keegi üritab tõmmata. Seekord läks nii, et lasin endale ära teha. Ma ei jõua ennast ära kiruda. Kuid kõigest algusest.

Panin oma auto müügikuulutuse automüügiportaali. Peagi sain kirja, kas auto alles. Mul kohe heameel, et keegi tundis huvi. Küsis kas saaksime whatappis suhelda. Küsis auto kohta erinevat infot: seisukord, läbisõit, millal viimane ülevaatus jne. Seejärel teatas, et tahab osta. Mul kohe heameel, kuna tahan autost lahti saada. Ütles, et ta on La Riojast (ca 350km eemal). Ja tahab portaali kaudu osta. Nemad tulevad järgi ja vormistavad ostu-müügi dokumendid. Täitsa sobis. Hinnas leppisime samuti kokku. Ainuke minupoolne tegevus pidi olema transpordikulude esialgne maksime. Mina pidin firmale (krt teab kellele) ülekande tegema. Ostja pidi samuti neile müügi+ transpordiraha kandma. Mina pidin pärast transpordiraha tagasi saama. See koht võttis natuke, liiga vähe mõtlema. Kuna leping koos lisadega tuli e-maili peale tundus kõik õige olevat. Kandsin transpordiraha ära ja saatsin maksekorralduse firmale. Sain e-maili vastu, et raha laekub 12-24 h jooksul. Ostja palus teada anda, kui raha laekunud, et tal oleks rahulikum. Kuna sellel päeval oli riigipüha, siis kuskilt infot küsida ei saanud. Paarilt tuttavalt uurisime, aga nad ei teadnud midagi. Olin küll ärevil kas õige, aga kuna oli leping ja ostja dokumendi koopia võtsin rahulikult.

Järgmine hommik oli esimene tegevus pangakonto vaatamine. Lisandunud oli 0€, st midagi. Ostja kirjutas whatsappis tere, kui vastasin, siis minu sõnum talle enam kohale ei läinud. Mingiaeg sain telefonikõne, millele ma ei vastanud. Mõtlesin, et jälle pakutakse midagi osta. Hiljem googeldasin numbrit ja ilmnes, et tegemist pangaga. Teisel korral, kui helistati ma samuti ei vastanud. Tagasi helistades öeldi, et pank ja sellele numbrile ei saa helistada. Järgmine käik oli panka asja uurima. Kõnede peale öeldi, et nendele pole vaja vastata, st libakõned. Uuriti mu pangakontot ja tuli välja, et raha läks Dublinisse. Selge sattusin pettuse ohvriks, palju õnne mulle. Pangas öeldi, et pean oma kodupanka minema, sinna kus konto avatud ( siin kohati asjad imelikult käivad). Minu enda pank oli see päev kinni. Järgmine päev oli jälle püha ja peale seda tuli nädalavahetus. Nii tuli mitu päeva oodata. Pangas öeldi, et selle juhtumiga saab tegelema hakata ja on lootus ehk raha tagasi saada. Tegemist on ju kelmusega. Kuid kõigepealt tuleb esmaspäeva hommikut oodata. Kogu lugu sai alguse kolmapäeval. Neljapäeva õhtul sain ostjalt whatsappi uue sõnumi. Ütles, et tal läks telefon katki ja ta ei saanud enne vastata. Küsis, kuidas mul läheb 🤣? Ütlesin, et raha pole siiani. Tema vastu, et tuleb. Tema uut sõnumit avades nägin, et see pole üldse kohalikult numbrilt. Suunakood on Brasiilia oma. Võtsin teise vestluse lahti ja nägin, et see pole ka kohalik suunakood. Krt, kuidas ma enne ei näinud. Suunakood Leedu oma, seega leedukad tegid eestlasele tünga. Ma ei oska peale enda süüdistamise midagi teha. Esmaspäev on ka nii kaugel, et ma lähen enne hulluks, kui see päev kätte jõuab.

Nädalavahetus pole kunagi nii pikk olnud, kui seekord. Ometi kord jõudis esmaspäev kätte ja sain panka minna. Selleks, et kindlam oleks võtsin Marleni kaasa. Ta räägib kohalikku keelt minust paremini. Tähtis oli, et mõlemad osapooled teineteist mõistaks. Kohale jõudes oli ukse taga üks klient, uksel endal oli ruloo ees. Peast käis läbi mõte, kas tõesti jälle kinni. Õnneks töötaja tuli kella andes ja lasi meid kõikki sisse. Ootasime oma korda. Lõpuks oli meie kord ja Marlen rääkis kiirelt meie probleemist. Teenindaja nägu seda kuuldes selline, et ise olid loll. Lõpuks uuris ta midagi arvutist ja lasi politsei jaoks mingid paberid välja. Selge tuleb politsei poole pöörduda. Lisas juurde, et kui raha on ostja kontole läinud, siis on seda raske tagasi saada. Arusaadav. Millegipärast uuris ta asja edasi ja tuli välja, et raha pole nö minu pangast välja läinud. Raha on hoopis kuskil pilves kahtlase tehinguna. Midagi positiivset lõpuks. Pangatöötaja suhtles mingi kolleegiga ja küsis, kas soovin antud tehingu sooritada. Vastus oli kindel ei. Tehing tühistati ja raha peaks nädala jooksul tagasi tulema. Ühesõnaga vedas, et pank ise antud tehingu kahtlaseks tunnistas. Telefonikõned, mis ma eelmine nädal sain olid pangast. Helistati, et küsida minu kinnitust. Hea, et ma ei vastanud. Oleksin võinud valesti vastata ja, siis oleks suur jama olnud. Kõik on hästi, kui raha tagasi.

Kuid sellega lugu veel läbi ei saanud. Ostja kirjutas peale pangast käimist. Minu küsimise peale kus on raha sain üllatava vastuse. Tuli välja, et tuleb veel üks makse teha selleks, et raha laekuks. Samas tõusis summa, mille ma peaks saama. Uut makset ma enam ei teinud, Marlenil tuli parem idee. Ta muutis eelmise maksekorralduse peal summa ja kuupäeva 🤣. Saatsime selle ära. Läks tund mööda, kui ostja teatas, et see on võlts maksekorraldus. Ei hakanud seda eitama. Lõpuks teatas ostja, et mõlemad on võltsitud. Ei viitsinud temaga rohkem rääkida ja teatasin, et lähen politseisse. Sain vastuseks ok.

Ja see polnud veel kõik. Järgmine päev hakkas kõik otsast peale 😁. Ju nähakse, et raha pole siiani laekunud ja nö töödeldakse edasi. Jätkus eelmise päeva jutt. Mina ajasin oma vastu. Vahepeal oli tahtmine otse öelda, et ma tean, et pettusega tegemist. Kuid nii kaua, kui ma pole raha tagasi saanud ei ütle midagi. Eks näis, kas homme küsib jälle raha.

Informeerisin automüügiportaali samuti. Vastuseks sain, et nad uurivad asja. Edastasin kogu kirjavahetuse, saabunud e-mailid. Kas politseisse ka lähen, veel ei tea. Peaks minema, et säästa teisi inimesi. Kindlasti on piisavalt neid, kes jäävadki rahast ilma. Kes teevad teise ülekande suurema summaga. Sellised petturid tuleks kõik kinni panna. Omast kogemusest ütlen, et kedagi ei tohi usaldada. Eriti, kui tegemist on finants küsimustega. Jälgida tuleb ka internetist ostes, kust osta. Oma pangakaardi andmeid ei tohi kellegile anda. Kui keegi helistab näiteks ja ütleb, et ta on pangast mitte uskuda. Lihtsam on panka minna ja seal tehingud teha. Mina sain tõsise õppetunni ja edaspidi olen väga hoolikas.

Uus päev ja uus sõnum ostjalt. Tuleb tõdeda, et järjekindla inimesega on tegemist. Küsis miks ma tühistasin tehingu 😆. Ja kas tema firma peab raha ootamisest loobuma. Viimases lauses ütles head aega ja soovis kena päeva. Huvitav kas sai lõpuks aru, et ma pole puruloll ja raha ei saagi.

Läks üle nädala, aga raha ei kuskil, kui sain telefonikõne. Helistati pangast. Uuriti kas ja miks ma soovin tehingut tühistada. Läksin esimese ehmatusega ähmi täis ja ei saanud millestki aru. Õnneks oli Gregor see hetk minuga. Panin telefoni valjuhääldi peale ja kogu jutt räägiti uuesti. Sain kohe ja kõigest aru 🤣. Küsiti miks soovin tehingut tühistada ja nii sai vastatud, et petturitega tegemist. Küsiti veel, millise portaali kaudu kuulutus üleval oli. Kõik küsimised said vastatud. Lõpuks öeldi, et raha kantakse mõne päeva jooksul tagasi. Seega lõpuks on kindel, et raha tuleb. Usun seda, kui raha arvel näen. Nii, et natuke veel kannatust.

Vaatasin 15 päeva hommikul nagu ikka pangakontot. Ei midagi. Otsustasin, et enne päeva lõppu uuesti ei vaata. Kuid uudishimu ja ootus oli nii suur, et poole päeva peal vaatasin uuesti. Ja oh seda imet raha oli lõpuks tulnud. Ma pole ennast ammu nii õnnelikuna tundnud. Lõpuks ometi sai see kõik läbi. Mitte kunagi ei tee ma enam sellist asja. Ma sain korraliku õppetunni, kuid mul vedas ja sain raha tagasi. Oleksin võinud rahast üldse ilma jääda. Seega minu soovitus kõigile, mõelge väga põhjalikult enne, kui midagi teete. Eriti puudutab see makseid ja arveldamist internetis. Uurige järgi, kas kõik on ikka nii nagu näidatakse. Väiksema kahtlusegi korral loobuge tehingust. Vot selline lugu.


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

14.05.2014

Puhkusele sõit.

Natuke nalja.