Kliima soojenemine.

Pidevalt räägitakse telekas ja ajakirjanduses kliima soojenemisest. Mina sellest aru ei saa. Mulle tundub, et tegemist on hoopis kliima jahenemisega.

Me oleme mõned aastad Hispaanias elanud. Ja seega on mul ettekujutus siinsest kliimast olemas. Nagu ikka on see ettekujutus kohast, kus elame.

Kõikidel eelnevatel aastatel on kuni oktoobri lõpuni soe olnud. Vahel on isegi novembri keskpaigast soojad ilmad. Kuid september on alati soe olnud, ca 30°c on keskmine temperatuur. Ja see aasta? Ma ei saa aru, mis toimub. Päevane temperatuur on max 27°c ja seda mõnel üksikul päeval. Temperatuurid püsivad kuskil 24°c juures. Öösel on miinimum 8°c.

Esimene aasta, kus magame öösel kinniste akendega. Õhuke tekk on kõigil peal. Õhtul telekat vaadates võtsin pleedi peale, kuna jahe on.

Gregor ei pane kunagi septembris hommikuti fliisi selga. See aasta käib teist nädalat fliisiga, kuna hommikul on külm. Ma käisin üks hommik arsti juures. Vaatasin, et päike paistab ja võib lühikese varrukaga minna. Ma mõtlesin, et külmun lihtsalt ära. Käies otsusin kohta, et päike peale paistaks, vilus ei kannatanud üldse olla. Loomulikult suurem osa teest tuli vilus käis. Varbad külmetavad juba mitmeid päevi. Kuid ma otsustasin, et septembris sokke jalga ei pane. Õnneks saab kuu kohe läbi.

Üks päev ütlesin, et mina enne lihavõtteid õue ei lähe. Ainuke jama oli selles, et järgmine hommik pidin välja minema 🤣.

Suvel jõin ma ühekorra teed ja pidin palavusest otsad andma. Nüüd on teejoomise hooaeg jälle avatud.

Üldse kogu seda ilma vaadates tekib küsimus, aga mis saab talvel. Kui külmaks, siis veel läheb. Samas ma loodan, et oktoober tuleb soojem kuu, kui on september. Ma ei taha mõelda selle peale, et jääbki külmaks. See tähendab, et sel juhul peab varem kütma hakkama. Meil on elektriküte ja üldse ei taha kütmise peale mõelda. Arvestades elektrihinda, siis jätaks kütteperioodi see hooaeg vahele. Kõige suurem külmavares olen mina ja seega kütte periood algab, kui mul külm on. Kõige pealt tuleb ennast riidesse panna ja, kui siis külm hakkab radiaatorid tööle.

Ja, siis räägitakse kliima soojenemisest. Mulle tundub, et iga aastaga toimub siin jahenemine. Võib olla kõikides teistes riikides ongi kliima soojenemine. Lihtsalt mina elan kohas, kus seda ei toimu. Üks, mis kindel, tuleb raske talv. Kuid me oleme tugevad ja elame selle üle.


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Puhkusele sõit.

Madrats 2.

Õpetlik lugu.