Petturid.

 Interneti petturite otsa õnnestus mul üks päev sattuda. Panin müüki kooli raamatud, mida meil pole enam vaja. Üldiselt müün ma portaalis, mis on usaldusväärne. Kunagi pole probleemi olnud. Seekord panin lisaks facebooki marketplace’sse. Loetud tunnid hiljem sain kirjasõbra koos peavaluga 🤣. Isik oli kohe nõus kõik ära ostma, hind sobis. Ainuke mis mulle ei sobinud oli koht, mille kaudu ta tahtis saatmist. Ma ei ole antud lehte enne kasutanud. Iseenesest peaks koht turvaline olema, aga väike aga. Mul oli kuulutus hoopis teises kohas. Isik käis peale ja mõtlesin, et kõik läheb hästi. Pidin talle saatma oma nime, telefoninumbri ja meili aadressi. Need andmed on nagunii avalikud, seega ei midagi erilist. Isik kandis väidetavalt raha juba neile üle ja minul jäi oodata, kuni minuga ühendust võetakse. Ei läinud kaua mööda, kui võeti. Saadeti link, kuhu paluti sisestada oma andmed. Alguses oli kõik nii nagu peab. Pangakaardinumbri küsimine oli normaalne, aga järgmiseks küsiti pangakaardi aegumisekuupäeva ja cvv koodi. Selle peale lõi lamp peas põlema. Õige koht ei saa sellist asja küsida. Ütlesin, et ma ei saa antud linki täita, kuna mul puudub pangakaart. Mul tegelikult ka ei ole kohalikku kaarti. Seega ei olnud tegemist valetamisega. Selle peale öeldi, et kasuta paarilise või mõne sugulase oma 😄. Igal sammul rõhutati, et neil on kõik turvaline ja andmed on vajalikud minu isiku kinnitamiseks. Ja üldse pidi politsei seda kontrollima nii, et karta pole midagi. Mina jäin enda juurde ja ütlesin, et mul pole kuskilt kaarti võtta. Selle peale öeldi, et kuulge proua, kõik inimesed teevad nii ja kellegil ei ole probleeme. Kõik on turvaline ja kontrolli all. Kuna mul sai sellest jutust isu täis ütlesin, et tühistan tehingu. Vastus tuli, et ostja on juba raha üle kandnud ja mina pean omapoolse osa ära tegema. Ma vastasin, et raha saab tagasi kanda. Aina paremaks läks, sain esimese ähvarduse. Kõik kliendid, kes keelduvad antud andmeid sisestamast, peavad maksma trahvi või lähevad 3 aastaks vangi. Sellised reeglid kehtestas portaali direktor. Ausalt öeldes natuke ehmatas selline info, kuna see tundus täiesti ebaloogiline. Ütlesin, et kaardiandmeid ei tohi ükski koht küsida ja lubasin politsei poole pöörduda. Sain jälle kuulge proua kõike seda jälgib politsei. Lõpuks teatas ta, et saadab oma dokumentidest koopia, et ma teda usuksin. Saatiski ma ei tea kelle omad. Mina talle enam ei vastanud. Viimane sõnum oli, et ma annaks teada, kui kõik tehtud. Isik, kes soovis osta temaga suhtlesin messengeris, saatmisportaaliga whatsappis. Paralleelselt saatsin ostajale sõnumeid, kuna ta küsis kuidas läheb. Mõlemad kohad vastasid mulle suhteliselt sarnaselt. Ju oli tegemist ühe isikuga.

Mõtlesin, et saadan portaalile kirja ja vestlusest ekraanipildid. Selleks, et teada saada kas olid petturid või mitte. Sain vastuse, et tegemist oli petturitega. Nad seletasid lühidalt, kuidas nende kaudu ost-müük käib ja see on hoopis teistmoodi. Lisaks tänati, et neid informeerisin.

Edaspidi olen veel tähelepanelikum ja kahtluse korral loobun kohe. Pettureid on nii palju, et parem karta, kui kahetseda.


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Puhkusele sõit.

Madrats 2.

Õpetlik lugu.