Tulemused!

Mind ajab alati närvi teadmine, et varsti tulevad tunnistused. Minu poolest võiks selle hindamise ära jätta.

Siinse koolisüsteemi juures puudub vanematel ülevaade, kuidas lapsel koolis läheb. Igapäevaselt hindeid ei panda. Kontrolltöö tulemuse saavad lapsed koolis teada. Vanemate jaoks seda kuhugi kirja ei panda. Alati ei ole meeles küsida, kuidas kontrolltöö läks. Vahel jätavad nad ise ütlemata. Täiesti nõme.

Õpetajad ütlevad alati, kui midagi teada tahan võin nende poole pöörduda. Minu meelest võiks iga aineõpetaja lapse tulemused vastavasse kohta kirja panna ja ma näeksin ise.

Esimesel semestril saadetakse nö eelhinded (hetke seis igas aines). Järgmisel kahel ei viitsi/ taha keegi seda teha. Seega puudub igasugune info.

Eelhinded tulid novembri alguses. Ma pikalt mõtlesin kas julgen need üldse avada. Üldiselt parem oleks olnud mitte avada. Vererõhk poleks tõusnud, halle karvu poleks ja käed ei väriseks. Uudishimu sai minust võitu ja lõpuks vaatasin. Midagi positiivset ei olnud kummalgi lapsel. Seega tuli neil kõvasti moraali lugeda ja rohkem õppima hakata.

Detsembri alguses sai semester läbi, jäi oodata lõplikke tulemusi. Ausalt öeldes ei saa öelda, et ma neid ootaks. Lootus, et midagi on paremaks läinud jäi.

Kool ütleb tavaliselt, millal tunnistused saadetakse. Seekord läks mitu päev antud ajast mööda ja ei midagi. Mõlemad lapsed ütlesid, et õpetajad kommenteerisid nende hindeid. Ühel lapsel pidi kõik hästi olema ja teisel mitte. Kuni ma pole oma silmaga näinud, pole ma milleski kindel.

Aega läks ja tunnistused saabusid. Kuna ma teadsin mida oodata, siis vererõhk eriti ei tõusnud 😁. Avasin tulemused järjekorras, st alustasin Gregori omadest. Gregor on hea peaga, talle jäävad asjad kiiresti meelde. Seega eriti pingutama ta ei pea. Samas on ta selle juures laisk. Kõik õpetajad on öelnud, et Gregor on laisk ja ei viitsi pingutada. Gregor „hoolitseb“ selle eest, et miinimum tulemus saaks kirja. Kui ta vähegi viitsib, pingutab ja teemasse süveneb, siis on tulemused head/väga head. Ma ei ole kunagi nõudnud väga häid hindeid. Samas on nõue, et negatiivseid tulemusi ei tohi olla. Lihtne? Gregor kogu oma oleku juures viimast nõudmist ei täida alati. Nii, et tema hinded valmistavad rohkem muret. Samas võtab ta vajadusel ennast kokku ja teeb ära. Eelhinnete ajal ei olnud midagi head loota. See oli ka põhjus, miks sa eraõpetaja võetud. Lisaks sundisin ma teda rohkem õppima ja pingutama. Suur oli minu üllatus ja rõõm, kui tulemusi nägin. Gregoril olid kõik hinded korras. Super, ma olen rahul. 2 semestrit tuleb veel üle elada ja, siis saab kooliaasta läbi. Ma ise loodan, et head tulemused motiveerivad teda edasi pingutama. Marlen on koguaeg koolis hästi hakkama saanud. Ta teeb alati kohusetundlikult kõik ära. Üldiselt ta ei unusta midagi tegemata. Vahel jääb mõni kodutöö kirja panemata. Hinded on tal alati head olnud. Viimasel ajal on asjad käest ära läinud. Marlen on laisaks läinud ja ei viitsi/taha midagi teha. Sellepärast on tema hinded kehvaks läinud. Või on iga selline, ma ei ole kindel. Kindel on see, et Marleni tunnistus oli alla igasugust arvestust. Ma pole kummalgi lapsel siiani nii halba tunnistust näinud. Marlenil jäi õigust ülearu, ei ole tema süü. Õpetajad pidid kehvad olema jne. Eks me peame Peetriga arutama, mida me temaga ette võtame. Üks on kindel järgmine semester tuleb Marlenil õppima hakata. Aeg on ennast kokku võtta.

Ma siiralt loodan, et järgmise semestri lõpus on mõlemal positiivsed tulemused.


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

14.05.2014

Puhkusele sõit.

Madrats 2.