Reklaamid.

Reklaam on turunduses kasutatav kommunikatsioonivõte toodetele ja teenustele vahendatud tähelepanu pööramise kaudu tarbijate manipuleerimiseks. Reklaam on turunduse tähtsamaid vahendeid. Reklaami eesmärk on teavitada tarbijat meedia kaudu toodetest, teenustest või ideedest ning ühtlasi muuta inimeste suhtumist, teadlikkust ja/või tarbimisharjumusi. 

Midagi tüütumat, kui reklaamid annab välja mõelda. Ma mäletan, kui siia kolisime, siis olid telekas lühikesed reklaamipausid. Mida aeg edasi, seda pikemaks on reklaamipausid läinud. Mul jääb tihti mingi saade õhtul lõpuni vaatamata, kuna ma lihtsalt ei viitsi reklaame vaadata. 

Tihti on nii, et nt filmil esimene tund aega on null reklaami. See on hetk, kui ootad jalad ristis, et tuleks ometi reklaam. Mida rohkem ootad, seda kauem pead kannatama. 

Esimene paus on tavaliselt suhteliselt normaalse pikkusega. Osad kanalid isegi näitavad kohe, kui kaua reklaamipaus kestab. Täiesti normaalne ju. Kuid mida filmi/saate lõpu poole seda hullemaks läheb. Vahepeal on nii, et filmi/saadet mõni minut ja uus reklaamipaus. Pikemad reklaamipausid on ca 15 minutit. Ja, just täpselt. Ma ei usuks, kui pole kella vaadanud. Ja nii on igapäev. Täiesti õudne. 

Tihti läheb meelest, mida sai üldse vaadatud. Kanalit ei julge ka vahetada, siis ei tule meelde tagasi vahetada. Oleks, siis neis reklaamides midagi huvitavat. Absoluutselt mitte, vähemalt minu jaoks. 

Päevast päev ühed ja samad reklaamid. Kui ma midagi osta tahan, siis ei tee ma seda kindlasti reklaami järgi. Kuid inimesed on erinevad ja kindlasti kellegi jaoks on reklaamid olulised. Kuid kas peab neid filmi/saate jooksul nii palju laskma? Kui film kestab 1h 30 minutit ja sinna juurde kuulub ca 45 minutit-1h reklaami, siis kas see on normaalne? Ei ole. Ja selle muutmiseks ei saa midagi teha. No tegelikult saab, pole vaja telekat vaadata. 

 Samas on sotsiaalmeedia, ajalehed ka reklaami täis. Facebookis ei tohi ühegi reklaami avada, muidu tulevad kohe reas samasugused. Ma kindlustust otsides avasin ühe reklaami ja pärast ei jõudnud ennast ära kiruda. Mul mingi aeg oli facebook kindlustuse reklaame täis. Nüüd ei tee ma facebookis ühtegi reklaami lahti. 

 Mul on pandud peale reklaami blokeerija, kuid alati see ei tööta. Samas tuleb see vahel välja lülitada, kuna x aplikatsioonid muidu ei tööta. Hea küll telefonis/arvutis pole hullu, aga teleka reklaame ei saa blokeerida. 

Sama käib ka tänavapildi kohta. Vahel pole autoga sõites aega teed jälgida, kuna suured ja värvilised reklaamid tõmbavad tähelepanu. Mitte et tahaks neid vaadata, aga nad lihtsalt jäävad silma. Isegi prügilastide peale pannakse neid. 

 Mida teha? Polegi midagi teha. Kas on veel mõni koht, kus reklaame ei oleks? Mina küll ei tea.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

14.05.2014

Puhkusele sõit.

Madrats 2.