Kohv, kohvikann ja vererõhk

Olla saab kaks võimalust, kas kõik või mitte midagi. Täpselt nii on minu kohvi joomisega. Kas ma joon seda palju, või ei joo üldse. Aeg Ajalt tuleb ette pikemaid perioode, kus ma ei joo üldse kohvi. Viimane kord oli vist 4 kuud. Kohvi joomise jätan ma tavaliselt maha, kui ma olen haige või vererõhk hakkab liiga tegema (see ei ole vist õige väljend). Igatahes olen ma nii kaua, kui ma mäletan kohvi joonud. Lapsena vanavanemate juures tehti mulle viljakohvi. Paremat polnud saanud ja seega sobis see. Tundsin ennast kohe suure ja tähtsana, kuna jõin kohvi. Kooli ajal, eriti ülikooli sai seda palju joodud. Oma esimeses töökohas jõime me ülemusega mõlemad palju kohvi. Hommikul olime mõlemad varakult tööl. Selleks ajaks, kui teised tulid oli meil esimene kannutäis otsas. See oli veel aega, kus sai joodud mustalt. Pärast seda, kui üks tuttav küsis kas ma tahan sama kole välja näha, kui tema hakkasin piimaga jooma. Tegelikult ei tahtnud ta üldse nii küsida, välja kukkus lihtsalt niimoodi. Olgu öeldud, et tegelikult ei ole tegemist koleda inimesega.

Vererõhuga on mul alati probleemid olnud, mul on madala vererõhk.Madalaks loetakse vererõhku, mille ülemise rõhu number ei ületa 90mmHG ja alumine number 60 mmHG. Parimatel päevadel ongi mul nö ideaalne madal vererõhk. Kuid lisaks sellele kipub veel madalam olema selline 85 mmHG/55 mmHG on täiesti tavaline. Ja nii juba aastaid. Kunagi töötasin ma kohas, kus oli meditsiiniosakond. Seal olin ma tihe külaline. Kuna mul enesetunne oli halb, siis andsid nad tabletti ja läks paremaks. Perearsti juurde ei ole ma selle probleemiga kunagi pöördunud. Võib olla on madal vererõhk minu eripära võib olla mitte. Igatahes koguaeg tablett ma võtta ei taha. Samas mitte midagi tehes teen ma iseendale liiga ja see võib ükspäev valusalt kätte maksta. 
Nüüd vanemas eas on mul näitajad natuke tõusnud, vahel on 120 mmHG/85 mmHG. Kuid pulss on liiga kõrge. Mul on vererõhku mõõtmise aparaat olemas ja, kui ma ennast halvasti tunnen, siis mõõdan. Huvitav on see, et vahel on kõigepealt kõrge (minu jaoks) ja loetud minutid hiljem on alla madala vererõhku näitajate langenud. Enne, kui ma mõõtma hakkan istun ca 5-10 minutit rahulikult, ei tee midagi, ei joo-söö. Ja selline kõikumine. Normaalne oleks, et ma läheks ja räägiks sellest perearstiga. Kuid ma arvan, et ta soovitaks mul passist oma vanust vaadata ja seda normaalseks pidada. Seega ei lähe ma oma närve rikkuma ja katsun hakkama saama. Aastatega on vähemalt see muutunud, et ma ei minesta enam. Nüüd tunnen, kui tekib minestustunne istun kiiresti. 

Mitmeid aastaid olen ma poes käinud vaatamas erinevaid uhkeid kohvimasinaid. Ma tahaks sellist, kus vajutad nuppu tuleb kohv ja piimavaht peale. Ei ole siiani sobivat leidnud. Või on hoopis hind mitte sobiv olnud. Nojah, ega mul köögis selle suure masina jaoks ruumi ei ole ka. Nokk kinni, saba lahti. Lisaks ei joo ma periooditi kohvi ja, siis peaks masin seisma. Peeter joob kodus kohvi ainult nädalavahetusel. Lapsed veel kohvi ei joo. Seega kasutasin ma vana hea filterkohvimasinat. Täiesti töötab ja kannatab juua. Peeter rääkis ammu. et peaks ostma kannu, mida siin kasutatakse. Mõnda aega tagasi sai see ostetud ja peale seda pole ma filterkohvimasinat enam kasutanud. Kannu funktsioon on lihtne. Koosneb ta all olevast veenõus, filtrist, sõelas +tihend ja kann, kuhu läheb kohv. Vene ajal olid analoogsed mulksumasinad (kuidagi nii neid nimetati). Igatahes vesi alla, filter kohvipuruga peale, ülemine osa külge ja pliidi peale. Loetud minutid hiljem on kohv valmis. Kanguse saab ise valida vastavalt oma maitsele. Kiire ja lihtne. Lisaks võtab vähe ruumi. Kanne on saadaval erineva suurusega ja nende hind sõltub suurusest. Meil on nö keskmine suurus ja maksis ca 12 euri. Piimavahustaja peaks ka ostma, siis ei olegi kallist kohvi aparaati vaja. Võib olla peaks hoopis kohvi joomise maha jätma. 

 


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

14.05.2014

Puhkusele sõit.

Madrats 2.