Arstid!

 Ma ei ole vist oma jala probleemist rääkinud. Sellest on möödas ca 12 aastat, kui ma ostsin endale rulluisud. Paar korda toas proovisin ja tundus enam vähem. Esimesel päeval õues ja näinud ma ühte kivi ja sõitsin sellest üle. Kivi jäi rataste vahele kinni ja mina kukkusin. Lootsin, et keegi ei näe mind maas vedelemas. Selle peale, et saan sellest aastateks trauma ma ei mõelnud. Algul ei olnud peale väikse valu midagi. Valus läks ajaga hullemaks ja nii ma arsti juurde läksin. Läks mööda ainult 10 aastat, kui sain diagnoosi. Kusjuures arsti juures käisin kõigepealt Eestis. Mulle tehti kõik võimalikud uuringud ja midagi ei leitud. Kirjutati virnade kaupa valuvaigisteid. Ühed tugevamad, kui teised. Kasu oli suhteliselt lühiajaline. Erinevaid kreeme ja plaastreid proovisin samuti. Arstide "lemmik" tegevuseks oli blokaadi soovitamine. Neid sain hulgim ja need aitasid healjuhul 3 päeva. Lõpuks ma loobusin arstide juures käimisest. Ja viimaks kolisime ära ja mõned aastad oli valu vaba elu, ok natuke valutas. 

Lootsin, et siinsed arstid on targemad ja alustasin algusest. Jälle kõik uuringud ja ei midagi. Uuesti tabletid, kreemid, plaastrid ja blokaadid. Mitte midagi. Mind saadeti ühe spetsialisti juurest teise juurde. Ahjah visiitide vahe oli ca 3-6 kuud. Paras ajaraiskamine. Viimaks saadeti mind valukliinikusse ja seal pandi mulle diagnoos, simptoma piramida. Lühidalt mingid närvid on kinni surutud. Vaja teha uus blokaad. Seda tehakse erilise ultrahelimasinaga ja pidi üldse keeruline protseduur olema. Potseduur oli väga valus. Arst vaatas aparaadiga närve ja surus nõela jalga. Keerutas seda nõela närvi peal ja peale seda oli mul üks suur ja vinge närv vähem. Käia oli pärast valus ja halb oli olla, aga eesmärk oli silme ees. Valu vaba elu. 
Unistamine ei ole keelatud. Loetud päevad hiljem oli valu tagasi. Uut arstivisiiti pidin terve igaviku ootma. Kui minu aeg lõpuks kätte jõudis ootas mind ees järgmine arst. Valukliinikus olen igakord erineva arsti juurdes käinud. Ei saa ma aru, miks nii tehakse. Uus arst jõudis otsusele, et mu jalaga on kõik korras ja probleem on alaseljas. Ta tahtis, et ma teeks analüüsid ja paneksin aja uueks protseduuriks. Tegin nagu arst ütles. Arsti juures käisin viimati detsembris 2019. Analüüsid pidin andma aprillis, protseduur pidi ka aprillis olema ja uus visiit oktoobris. Kuna eelmine aasta oli nagu ta oli, siis kõik visiidid tühistati. Suur oli minu üllatus, kui mulle eelmine nädal helistati ja küsiti, kuidas mul läheb. Öeldi, et neil on mulle pakkuda protseduuriks aega mõne nädala pärast. Enne seda pean analüüsid tegema. Selleks pean perearstile helistama ja teda sellest teavitama. Seejärel saan, kui saan aja. Meie külas võeti enne (ma ei usu, et midagi on muutunud) verd kaks korda nädalas. Ooteaeg, et analüüse anda võib kuni kuu olla. Seega ma loobusin ja mind eemaldati nimekirjast. Ma tahtsin seda juba ammu teha. Mul pole mõtteski olnud arst lasta oma selga blokaade tegema. Miks? Ma ei saanud arstile öelda, aga ma sain mujalt abi. Üks tuttav soovitas füsioterapeuti. Läksin esimesele visiidile suhteliselt vastakate tunnetega. Ma olin kindel, et sealt ma abi ei saa. Füsioterapeut kuulas mu loo ära, vaatas ja hakkas tegutsema. Nimelt hakkas ta nõelu panema. Esimene nõel tabas täpselt minu valutavat kohta. Millele ükski arst polnud pihta saanud. Nagu sellest nõelast oleks veel vähe olnud, sinna pandi elekter järgi. Oi ma kirusin ja vandusin mõttes. Mu polnud enne nii valus olnud. Füsioterapeut ütles, et see on normaalne ja kannata ära. Ma olin kindel, et sealt ära minnes lähen ma EMO' sse ja lasen valuvaigistava süsti teha. Kuid mõtlesin vaadata kaua kannatan. Järgmine visiit oli nädal hiljem. Terve selle nädala valutas mu jalg rohkem, kui kunagi varem. Teisel korral korrati sama protseduuri. Kuid valu läks poole vähemaks. Kas tõesti saab valust vabaks? Kokku käisin ma 5 korda ja alles jäi minimaalne valu, vahel. Uskumatu, aastaid käisin arstide vahet ja lõpuks füsioterapeut aitas. Viimasest visiidist on aasta möödas ja jalg annab tunda. Vahepeal valutab, kuid ma pole veel aega pannud. Üks päev teen seda.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

14.05.2014

Puhkusele sõit.

Madrats 2.