Jälle need dokumendid

 Üheks ebameeldivamaks probleemiks on isikut tõendavad dokumendid. Alati, kui Eestis käime on kellegil vaja vahetada. Viimane kord, kui käisime ei teadnud, et nii pea tulla ei saa. Vaatasime, et Marleni pass aegub see suvi, et selle vahetamisega aega küll. Ei ole ju liiga vara ka mõtet vahetama hakata. Kuid elu tegi omad keerdkäigud ja me ei saa kuhugi. Ja nii tuli hakata mõtlema, kuidas ja mida teha. Püüdsin leida parimat varianti. Siia tellimise ma välistasin ja sellel on oms põhjus. Nimelt, kui teise riiki tellid, siis välisministeerium registreerib inimese Eestist välja. Inimesele ei öelda midagi. Ma ei teaks seda, kui Peeter poleks ükskord siia dokumenti tellinud. Me ei teadnud aastaid, et nii on tehtud. See tuli välja, kui Peeter läkd Eestis lube vahetama. Sealt soovitati tal lube vahetada riigis, kus ta elab. Minu eesmärk oli Marleniga seda vältida.

Seega hakkasin ma uurima, kuidas ma saan teha nii, et keegi kolmas saaks dokumendi Eestis kätte. Kodulehel oli kirjas, et nii saab teha, kui taotluse esitamisel on pandud kirja volitatud isik. Seda kõike saab teha ainult esinduses kohapeal. 
Mõtlesin, et lähen ja teen taotluse saatkonnas. Marlenil vaja passi jaoks sõrmejäled nagu nii anda. Helistasin saatkonda ja tuli välja, et sõrmejälgi saab ainult Madriidis anda. See on edasi tagasi 1000 km. Jääb ära. Uurisin tagasipöördumis paberi kohta ja mind saadeti põhimõtteliselt p....e. Järelikult tuli järgmine plaan mõelda. Helistasin politseisse ja uurisin nende käest, et äkki saab notariaalse volitusega keegi dokumendi kätte. Ei saa. 
Kuna kuidagi ei saa, siis tuli plaan kes seda enam teab mitmes ettevõtta. Otsustsin Marlenile id kaardi tellida, kuna selle saab veel ilma sõrmejälgedeta. Alla 15 aasta saab ilma. Midagi positiivset. Tegin taotluse ja harjutasime pildistamist. Lõpuks saime enam vähem pildi. Saatsin taotluse ära ja jäin ootama politseist kirja. Ma olin kindel, et nad käsivad mul panna siine aadress. Taotlusele panin ma Eesti aadressi. Kirja ei tulnud ja mõni päev hiljem oli id kaart trükitud ja ootas siia saatmist. Kätte saamis kohaks valisin aukonsulibüroo Barcelonas, ca 300 km edasi tagasi.
Ühel päeval tuligi e mail, et dokument on siin ja andke teada, millal soovite järgi tulla. Vastasin kiirelt ja jäin vastust ootama. Läks kõigest 3 päeva ja sain vastuse. Minu soovitud päevadel on nemad puhkusel ja valigu ma uuesti. Saatsin ca 15 minutit hiljem vastuse uue päevaga. Uskumatu, aga jälle läks 3 päeva ja öeldi, et see päev ei saa. Pakuti kaks aega välja. Üks oli päeval, mis pole vastuvõtupäev. Kurjam mulle ei sobinud kumbki. Nagu ikka saatsin uue kirja. Küsisin, mis päevadel ja kellaaegadel nad üldse töötavad. Ootasin 5 päeva ja vaikus. Kuna ma kauem enam ei viitsinud, siis helistasin. Sekretär oli sellise suhtumisega, et mida sa jälle tahad ja miks sa mind tüütad. Tema ei oska mulle aega öelda, kuna peab aukonsuliga rääkima. Tal on selleks mitu päeva aega olnud ja ta pole suutnud seda teha. Igatahes ütlesin, et ma olen siin puhkusel ja ma tahan ära minna, seega on mul kiire kätte saamisega. Mulle lubati teada anda. Läks tund mööda ja sain e maili, et nädala pärast on aeg pakkuda. Võtsin selle pakkumise vastu. 
Kes on aukonsul?Aukonsulite näol on tegemist asukohariigi lugupeetud ja kõrgel ühiskondlikul positsioonil olevate isikutega, kelle esmaseks funktsiooniks on konsulaarteenuste ja konsulaarabi osutamine Eesti kodanikele välismaal. Samas on tegemist isikutega, kes oma teadmiste ja oskustega edendavad Eesti ja oma asukohariigi vahelisi suhteid nii äris, kultuuris, hariduses kui ka muudes elutähtsates valdkondades. Aukonsulid tegutsevad kindlas konsulaarpiirkonnas, mis määratakse asukohariigi nõusolekul Eesti Vabariigi välisministri poolt ning nende pädevus tuleneb konsulaarseadusest. Aukonsul ei saa oma ülesannete täitmise eest Eesti riigilt töötasu.
Ausalt öeldus ei saa ma aru, milleks on üldse aukonsulit vaja, kui tal ei ole aega/tahtmist tegeleda riigi kodanikega, keda ta esindab. Minu arust peitub vastus selles, et palka ta ei saaja seega ei huvita teda kodanike probleemid.
Ma mõtlesin, et saadan välisministeeriumi kirja ja vaatan, mida nemad selles arvavad.
Eile oli see päev, kus me käisime Barcelonas. Peeter ütles hommikul, et vaata e mailid üle äkki on kohtumine tühistatud. Õnneks ei olnud.
Seega läksime me Marleniga kahekesi linna. Barcelona on võrreldes meie ümbrusega linna. Seal on palju rahvast, erinevaid vabaaja veetmise kohti ja mis peamine, seal on elu. Mulle tundub, et meil siin maal elu seisab. Jätame selle heietuse mõneks teiseks korraks. 
Jõudsime ilusti linna ja kõik sujus. Parkimis koha olin ma enne välja vaadanud, et ei peaks seda otsima hakkama. Saatkonna lähedal ei ole kuhugi parkida. Kohale jõudes ilmnes, et seal on väike parkimismaja. Kuid mulle ei meeldi sellistes kohtades parkida. Sisse- väljasõidud on kitsad ja pead vaatama, kas natuke suurem auto mahu läbi või kriibid ära. Lisaks on neis parkimiskohad nii kitsad, et pargitakse peegel-peeglis kinni. Aitäh, mulle see ei sobi. Ma vaatasin kaardi pealt ja eemal oli kaubakeskus koos parklaga. Me ei ole Marleniga nii laisad, et ei jõuaks käia. Igatahes saime auto pargitud ja jalutasime saatkonda.
Leidsime õige koha ja läksime sisse. Sekretär võttis meid vastu ja juhatas meid ootama ja ütles, et aukonsul tuleb kohe. Kohe minu ja nende mõistes on erinev. Natuke ootamist ja tuli mingi naine, kes ei tutvustanud ennast. Huvitav minu teada on aukonsul mees. Paberid olid tal kaasas, Marleni id kaart ja kellegi teise oma veel. Küsis meilt dokumente ja ütles, et ta teeb neist koopiad. Enne veel ei suutnud ta otsustada, kes peab meiepoolt dokumendi kätte saamise kohapeale allakirjutama. Kuna Marlen ei ole veel 15, siis ei saa tema kirjutada. Ütlesin seda ja, siis ei suutnud naisterahvas otsustada kummalepoole ma allakirjutama pean. Võtsin paberi ja ütlesin kuhu, need olid ju eesti keelsed. Seejärel ütles ta, et läheb ja laseb aukonsulil allakirjutada ja kadus. Kas see nn aukonsul tegelikult oli majas seda me ei saanud teada. Miks oli vaja meie dokumentidest pilt teha jäi ka arusaamatuks. Lõpuks saime id kaardi kätte ja tulime sealt ära. Vähemalt on see probleem lahendatud.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Puhkusele sõit.

Madrats 2.

Õpetlik lugu.