Eesti 2019-2020, 1 osa

Eesti 2019-2020 Viimane kord käisime Eestis 2019 lõpp, 2020 alguses. Enne seda ei olnud mina käinud üle 2 aasta ja teised üle aasta. Ma olin üks aasta suvel tööl ja Peeter käis lastega üksinda. Kui ma rääkisin ühele inimesele, et nii võib minna, siis tema vastus mulle oli. Peeter ei tule ilma sinuta , no vot läks teisiti. Ma võin täiesti asusalt öelda, et mul oli üksinda kodus tore. Palju ütlesid mulle, et küll sa hakkad neid puudust tundma, vastupidi ma ei tundnud neist kellestki puudust. Ju, siis oli mul üle pikkade aastate vaja vahelduseks üksinda olla. Aga see selleks, teema juurde. Kõige parem aega Eestisse tulla on kas suvel või aastalõpus. Kuna suvel me ei saa tulla, siis jäi üle aastalõpp. Igasugused ebameeldivused said alguse juba enne reisi. Nimelt aegusid mul pass ja id-kaart. Uurisin järgi ja sain teada, et saatkonnast saan väljasaatmispaberi ja kõik on korras. Saatkond saatis mu ilusatesse kohtadesse ja soovitas oma lennukipiletid ümber vahetada. Huvitav on see, et Eesti politsei ütles, et ei ole mingit probleemi. Igatahes ei viitsinud ma kellegagi vaidelema hakata. Lennukipileteid meil nagu nii ei olnud, seega polnud midagi kaotada. Tegin hoopis neti teel uute dokumentide tellimuse ära ja need jäid mind Eesti ootama. Tegelikult saaks dokumendid saatkonda tellida, aga siin on jälle aga. Nimelt siia tellides kirjutab kirjutatakse mind Eestist välja. Kogu asja juures on huvitav see, et inimest ei informeerita sellest. Kuid mul läheb teatud põhjustel registreerimist Eestis vaja. Kuna mul kehtivat dokumenti ei olnud, siis lennukiga tulek jäi ära. Otsustasime hoopis autoga tulla. Ma ei hakanud igaksjuhuks uurima, mis juhtub, kui ma kehtetute dokumentidega vahele jään. Selle teema otsustasin ma jätta lahendamiseks, kui aeg käes. Lõppude lõpuks olid mu juhiload kehtiva kuupäevaga. Ja jälle see aga. Mu juhtimisõigus oli peatatud, kuna mul puudus kehtiv tervisetõend. Seda ma siin uuendad ei saa. Nagu teleturus öeldakse ja see ei ole veel kõik. Autol sai ülevaatus läbi ja seega oli see pisi asi ka puudu. No ja, et kõik ikka täiuslik oleks, siis olid autol suverehvid all. Meil on Eestis korralikud talverehvid olemas ja seega alguses mõtlesime, et kustume kellegi Iklasse vastu ja vahetame seal rehvid. Peeter uuris, millistes riikides peavad talverehvid olema ja mis kuupäevast. Tuli välja, et talverehvid peavad olema juba Saksamaal. Seega tuli osta uued rehvid. Asja juures parim on see, et mõned kuud enne ostsime autole uued rehvid. Ja veel artutasime millised osta ja tegime vale valiku. Juhtub. Nii me, siis ühel ilusal päeval teele asusime, koos kõigi puudustega. Üks koht, kus tihi kinnpeetakse on Hispaania-Prantsuse piir. Seal on relvastatud politsei alati väljas. Imekombel saime üle piiri nii, et keegi mei kinni ei pidanud. Edasi kulges tee kiirelt ja järgmise päeva peale lõunat olime Poolas. Käisime söömas ja mõtlesime, et võtame ööseks kuskil toa ja magame ennast välja. Kuna kell oli veel vähe, siis ostsustasime, et sõidame edasi ja vaatame kaugele jõuame. Kuskil kümne ajal leidsime, et aitab tänaseks küll. Täna päeval on lihtne otsitav leida hetkega. Booking lahti, sisestada oma kriteeriumid ja olemas. Broneering tehtud asusime hotelli poole teele. Kohale jõudes just prinditi meie broneeringut välja. Sisseregistreeimise hotelli tegin mina, oma kehtetu passiga. Keegi ei öelnud midagi. Kodust lahkudes oli meil plaanis üks öö hotellis ööbida ja seega pidi üks kott olema pakitud nii, et kõigil oleks vahetus riided olemas. Nagu alati see plaan ei õnnestunud ja nii ma kottidest otsisin kõigile puhtaid riideid. Hotellis ootas meid ees suur tuba, voodid ja vannituba. Peale pesemas käimist oligi ainuke soov magama minna. Hommikul ootas meid ees huvitav üllatus. Kellega järgnev lugu juhtus jääb saladuseks. Üks meist tegi hommikul avastuse, et tema voodi on sinine, õigem oleks öelda tagumiku alune on sinine. Tuli välja, et kelegi aluspesu oli värvi andnud. Ma pesen alati kõik uued riided puhtaks. Kas ükskord jäi aluspesu pesemata või andsid püksid olenemata pesust värvi, seda me ei tea. Voodilina peal oli ilus sinine jälg. Voodilinu me pesema ei hakanud, piinlik oli küll. Lisaks linale oli ka wc prilllaud sinine, selle ma pesin piirtusega puhtaks. Tõenäoliselt meid sinna hoteli enam ei lasta. Käisime hommikustsöömas ja asusime teele. Leeduni oli ca 2 h sõita. Tavaks on saanud, et Leedus külastame teeääre jäävat Statoli. Ilma kohvi joomata ei ole võimalik sõita. Nii tegime ka seekord. Meie ees parkisid teised eestlased, ainukene kes neid märkas olin mina. Seisime wc järjekorras, kus tuli maksta 0.20 senti. Meil on alati münte ja seega polnud see probleemiks. Meie ees seisis naine, kes maksis antud summa kaardiga. Selle peale oli minu perekonnal vaja kommenteerida, et nii väikest summat makstakse kaardiga. Mul oli piinlik, kuna ma tegemist oli eestlasega, aga ma ei saanud neile see hetk seda öelda. Marlen ja Peeter jõudsid esimestena kassajärjekorda. Nagu kius Ülejäänud päev kulges sõites, või õigemini öeldes venides. Kuni Leeduni läheb sõit tänu kiirteedele kiiresti, edasi on ellujäämine. Kui saaks viimastesse riikidesse ka normaalsed kiirteed oleks palju parem. Mina sõitsin kuni Eestini, sealt edasi ei loobusin. Leidsime, et kui politsei meid kinni peab siis saame vähem trahve. Lootsime, et saame Pärnus ülevaatuse ära teha. Jõudsime kohale ca pool tundi peale sulgemist. Mis teha, ega me ootama ka ei jäänud. Jõudsime sihtpunkti ilma probleemideta. Läks hästi. Järgmisel hommikul oli esimene plaan ülevaatus ära teha. Läksime ülevaatuspunkti, Peeter läks sisse küsima kas saab teha. Selle peale öeldi talle, et praegu ei saa ma lähen lõunale, tule kell 1 tagasi. Kell oli selle hetkel 11.30 ja mitte ühtegi autot seal ei olnud. Väga tore suhtumine. Läksime järgmisse kohta ja seal ei olnud lõunat. Oli hoopis üks auto sees, kes sai korduvülevaatuse. Lõpuks saime meie sisse ja ilmnes, nagu arvata oli, et meil on kõik korras. Seega on järgmiseks 2 aastaks ülevaatus olemas. Politseis sai ka käidud ja nii sain ma kehtivate dokumentide omanikuks. Lisaks käisime perearstikeskuses ja tegin tervisetõendi ära. Tõend jäi arsti allkirja ootama ja seega kohe ma sõita ei saa. Pole hullu. Kuna mul load aeguvad järgmine aasta, siis tellisin uue load ka ära. Nüüd on mul kõik dokumendid olemas ja ei pea nii pea tagasi tulema.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

14.05.2014

Puhkusele sõit.

Madrats 2.