16.06.2016

Jälle on mul tunne nagu oleks rongi alla jäänud. Otseselt nohu ei ole, aga nina on kuidagi imelik. Enestunne ei ole suurem asi. Marleni klass peaks täna basseini minema. Vaatasin ilma prognoosi ja tegin Marlenile selgeks, et tema ei lähe basseini. Koolis ütlesin õpetajale samuti, et mina ei luba last täna basseini. Minu arust peaks õpetajad koolis selle peale tulema, et ei ole vaja igaljuhul lapsi vette viia. Ma saan aru jah, et nemad ei pea pärast haiget last kodus ravima. Suvi tuleb piisavlt pikk ja lapsed saavad ujumas käia, kui ilm on soe. Kuna mul enesetunne ei ole suurem asi, siis otsustasin täna nö laiselda. Vaatasin telekat, jõi ohtralt teed ja koristasin vannituba. Mõtlesin, et peaks endi voodialuse korda tegema, aga lükkasin selle tegevuse mõneks teiseks päevaks. See saab suurem töö olema ja võtab aega. Kooliõues kohtusin Gregoriga ja andsin talle koduvõtmed. Gregro tahtis, et ma tema joonistuplokki hoiaks. Nimelt ei saa tema mitut asja korraga hoida. Tegin talle selgeks, et mul on kohtumine õpetajatega ja ma ei taha tema asju kaasa võtta. Marleniga kohtusin klasside juures ja tema küsis kohe võtmeid. Oh seda pettunud ilmet, kui teatasin, et võtmed on venna käes. Lapsed läksid koju või vähemalt ma lootsin nii. Mind ootas ees kõigepealt kohtumine Gregori õpetajaga. Vahetasime kõigepealt mõned viisakused ja seejärel teatas õpetaja põhilise uudise. Nimelt Gregor viiakse järgmisse klassi..jeeee. Me oleme Peetriga mõelnud, et võib olla peaks Gregor klassi kordama. Esiteks kuna ta on kõige noorem klassis ja teiseks keeleõppe kohapealt. Ütlesin seda ka õpetajale, ta mõtles hetke ja ütles, et see ei ole vajalik. Gregor saab oma kooliasjadega hakkama ja eks tulevik näitab mis saab. Tegelikult on mul heameel, et Gregor jätkab oma klassiga. Neil on hästi tore ja ühtehoidev klass. Tunnistuse sain ka kätte ja see ei olnud kõige hulle. Kõige kehvemad on tulemused jätkuvalt katalaani ja hispaania keeles. Kuid küll need ühelpäeval paremaks lähevad. Selle eest kõik ülejäänud ained on head. Õpetaja on Gregoriga rahul ja ütles, et ta kuulab klassi ja teeb ilusti kaasa. Läbisaamine teisega on samuti hea, vajadusel aitadakse teda ja tema aitab teisi. Sügisest saab Gregor uue õpetaja ja praegune õpetaja saab uue klassi. Antud õpetaja oli Marleni esimene õpetaja ja nüüd Gregori oma. Meie siin oldud aastate jooksul on ta meie lastega väga suure tää ära teinud ja ma olen talle selle eest tänulik. Paraku saab meie koostöö nüüd läbi. Järgmisena ootas mind Marleni õpetaja ja ka tema käest sain kõigepealt tunnistuse. Marleni jaoks on katalaani keel kõige raskem, vähemalt tulemus on kõige kehvem. Selle eest hispaania keel on hea ja mida aeg edasi seda paremaks on tulemus läinud. Ülejäänud ained on samuti head. Klassis pidi Marlen vaikne olema ja kuulama õpetajat, vajadusel küsib, kui aru ei saa. Õpetaja pidi temaga väga rahul olema ja kiitis teda. Ütlesin selle peale õpetajale, et mul oleks kodus sama tublit last vaja. Marlen läheb samuti järgmisesse klassi ja talle jääb sama õpetaja. Ühe uue muutuse on kool ka sellest aastast sisse viinud. Nimlt pidime siiani iga aasta lastele õpikud ostma. Nüüd küsiti kas me oleme nõus sellega, et õpikud jäävad kooli ja teised lapsed saavad neid kasutada. Loomulikult oleme me sellega nõus, kuna meie lapsed saavad teiste omasid kasutada. Seega jääb ära see igaaastane õpikute ostmine ja ei pea korraga suuri summasid välja käima. Samuti pidid osad kodusedtööd hakkama olema arvutis ja osad paljundatud paberitel (osad on praegu ka). Eks me sügisel näeme, kuidas olema hakkab. Õhtupoolikul läksid lapsed õue, mina ei tahtnud toast üldse välja minna. Lõpuks välja minnes istusin päikse käes, kuna mul oli jahe. Ja üldse lootsin ma, et päike hävitab bakterid ja ma saan kiirelt terveks. Gregor läks sõbra juurde ja Marlen sõitis sõpradega rullikutega ringi. Ma ei tundnud ennast hästi ja tulin koju. Marlen andis kella, et tema tahab tuppa tulla. Palusin tal Gregori sõbra juurest läbi minna ja vend koju kutsuda. Sõber elab kõrval majas. Marlen teatas, et tema on väsinud ja ei jõua üldse liigutada. Suutsin teda veenda, et mul on veel halvem, kui tal ja nii ta läks. Eeldasin, et mõne minuti pärast kõlab uus kell ja nad on kodus. Mõne minuti pärast jõudis koju hoopis Peeter. Kui Peeter oli koos paarilisega, siis ei jõudnud ta üksi päev normaalsel ajal koju. Nüüd üksi olles on kõik vajalikud tööd tehtud ja koju saab normaalsel ajal. Peeter jõudis õhtusöögi ära süüa, aga lapsi ei kuskil. Mõtlesin, et saadan sõbra emale sõnumi küsimusega kas lapsed on seal. Enne, kui seda teha jõudsin saatis ta pildi mängivatest lastest. Ja ütles, et nad mängivad mängu lõpuni ja tulevad koju. Koju tulles teatas Gregor, et neil on homseks samuti kohtumine sõbra juures kokkulepitud. Selle peale teatasin mina, et ma tahan homme õhtul poodi minna. Laupäeva õhtul me ei saa minna ja seega tuleb homme seda teha. Gregor sai selle peale pahaseks, kuna tema leppis juba kokku. Ja ta ei saa olla valetaja ja plaane muuta. Saa näed ja saa ei mürista võiks selle peale öelda. Mis mul muud ülejäi, kui öelda, et ma lähen homme hommikul poodi. Alati olen mina see, kes peab teiste järgi plaane tegema.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

14.05.2014

Puhkusele sõit.

Madrats 2.