08.04.2016

Jälle on reede käes, ei saa mina aru kuhu küll see aeg tõttab. Küsisin laste käest, kas nad oleksid nõus üksinda kooli minema. Siiani olen ma neid hommikul viinud. Täna tahtsin pesema minna ja lihtsalt ei viitsinud kooli minna. Õhtul lähme sünnipäevale ja mul vaja pead pesta. Gregor teatas, et nad võivad päeval ise koju ka tulla. Ei noh, nii palju nüüd ka vaja ei ole. Pealegi peale siestat lähevad nad nagunii üksinda tagasi. Üldse oli mul plaanis teha täna kotlette ja kooki. Ma küll eelmine nädal lubasin endale, et enam ei küpseta. Ma pidin eelmine nädal kõik porgandipirukad üksi ära sööma, kuna keegi ei tahtnud. Seda enam paneb imestama, et otsustasin teha kakaoglasuuriga porgandikooki. Kusjuures retsepti leidsin facebooki ühest grupist. Vahel ma ei saa aru, kuidas oli elu võimalik enne arvuteid. Täna päeval on kõik käe-jala juures ja neti avarustest leiab kiirelt, mis vaja. Rääkimata sellest, et facbookis on erinevad grupid, kus jagatakse erinevat infot. Näiteks toiduretseptid, meditsiin või kästitöö. Igaüks leiab endale mida soovib. Mina leidsin retsepti. Retsept on järgmine: • 3,5 dl nisujahu • 2 dl suhkrut • 150 g sulatatud võid • 3 muna • 350 g porgandit • 1 tl soodat • 1 tl küpsetuspulbrit Glasuur: • 50 g võid • 1 dl suhkrut • 1 spl kakaod • 2 spl hapukoort Koori ja riivi peene riiviga porgandid, sega sulatatud võiga. Sega omavahel kuivained, vahusta munad suhkruga kohevaks vahuks, lisa porgandid ja viimasena kuivained. Sega ühtlaseks, vala võiga määritud 24 cm-se läbimõõduga koogivormi. Küpseta 180 -kraadises ahjus umbes 40 minutit. Lase koogil jahtuda ja valmista samal ajal glasuur. Pane või potti ja sulata, lisa omavahel segatud kakao ja suhkur ning siis hapukoor, keeda umbes 1 minut. Lase natuke jahtuda, enne kui koogile valad. Ma küll kahtesin kas antud kook üldse süüa kõlbab. Kui kook oli küpsenud otsustasin seda kohe proovida, kes see jõuab oodata. Maitse oli minu meelest võrratu, isegi ilma glasuurita. Peale glasuuri lisamist läks veel paremaks. Panin koogi külmkappi oma aega ootama. Kooki lauale tuues vaatas Peeter seda nagu ilma imet, kuid ta ei öelnud midagi. Lapsed sõid ja kiitsid, et väga hea on. Samas hakkasid nad küsima, mis asi seal sees on. Me Peetriga ei öelnud kumbki, mis seal on. Lapsed oleks kohe teatanud, et nemad porgandit ei söö. Peeter võttis tükki umbuskliku pilguga, aga tundus, et maitse talle sobis. Hiljem said lapsed aru, millest kook tehtud ja peale seda nad enam eriti ei söönud. Võib olla sai kõht täis. Üldse mida vähem nad söövad, seda rohkem jääb mulle. Mulle antud kook meeldib. Peale kooli käisid lapsed trennis ja tulid sealt nagu ikka ise koju. Seejärel oli aeg minna sünnipäevale. Marlen teatas, et tema läheb sõpradega rulluisutama. Ütlesin talle, et kui midagi on, siis ta teab kus kohast meid leiab. Muidugi palusin tal viisaklt käituda ja üle tee minnes autosid vaadata. Mina ise läksin Gregoriga kaasa. Jõudsime koos viimaste laste ja vanematega kohale ja lapsd hakkasid kohe sööma. Suurem osa lastest tuli erinevatest ringidest ja kõigil olid kõhud tühjad. Nagu tavaks on saanud, siis pakutakse erinevaid võileibu, kartulikrõpse, traditsioonilist kuuma shokolaadi koos suhkrusaiaga. Kõhud täis tõusid kõik korraga lauast ja läksid õue mängima. Sünnipäeva laps elab nimelt mänguväljaku kõrval ja sinna kõik läksid. Hiljem ootas lapsi ees üllatus. Nimelt oli kohale toodud masin, mis tegi pilte. Ma ei teagi, kuidas selle masina nimi on. Ühesõnaga tuli masina ees seista ja nägid ennast ekraani peal. Ise sai valida, millist tausta tahad ja lõpuks sai pildi välja ka printida. Lisaks olid toodud erinevad aksesuaarid, millega sai ennast „ilusaks” teha. Seal oli parukaid, prille, mütse jne. Lastele, eriti tüdrukutele pakkus see kõik suurt rõõmu. Poisid eriti ei olnud sellest huvitatud. Tahtsin koos Gregori ja Marleniga ( tuli hiljem sinna) pilti teha, aga nemad keeldusid. Õhtu möödus kiirelt ja lastel oli lõbus. Lõpuks oli aeg koju tulla. Nagu reede kätte jõuab tead juba ette, et Peeter jõuab hilja koju. Nii ka seekord, ei midagi üllatavat. Juhid tulevad kõik nädalavahetuseks koju koos probleemsete autodega. Vahel muidugi mõeldakse probleeme välja, et saaks kauem kodus olla. Samas on ka neid, kes probleemi korral ütlevad, et kõik on korras. Homseks on töö ees ootamas ja, kui selle kõik ära teeks läheks poole ööni aega. Seega tehaks ära need autod, mis peavad pühapäev-esmaspäeva varahommikul ära minema. Millega kiiret ei ole, need võivad oodata uut nädalat. Kuidas tegelikult homme läheb, seda näitab aeg.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

14.05.2014

Puhkusele sõit.

Madrats 2.