12.08.2015

Kuna mul on kavas hommikul linna minna, siis olin sunnitud lõunasöögi valmis tegema. Tegin täidetud paprikaid ja kotlette. Lapstele paprika ei meeldi ja seega tegin neile teise toidu. Selleks ajaks, kui söök valmis oligi aeg teele asuda. Väljas oli palavam, kui eile ja jalad olid väsinud. Ühesõnaga sõit Peetri töö juurde võttis terve igaviku. Lapsed sõitsid ka kuidagi aeglaselt ja neil tundus, et ei ole üldse kiiret. Ma juba vahepeal arvasin, et me ei jõua täna oma asju korda ajada. Kuid lõpuks paistis auto ja saime sõiduvahedid ümber vahetada. Mõndaaega tagasi saime me lõpuks ära vahetada laste arsti. Ja, siis öeldi meile (2 aastat) hiljem, et lastel puuduvad sotsiaalkindlustuse numbrid. Selleks, et need saada tuleb minna sotsiaalametisse ja sinna me läksimegi. Kohale jõudes kedagi teist ei olnud ja seega võeti meid kohe jutule. Üks ametnik võttis paberid ja vaatas need üle. Huvitaval kombel kiitis ta tõlkeid, mis tavaliselt alati peavalu tekitavad. Euroopa Liidus ei ole vaja dokumente tõlkida ja notariaalselt kinnitada. Eestis väljastatakse nö rahvusvaheliselt kehtivad tõlked. Teenindaja küsis, kas mul on sotsiaalkindlustuse number olemas ja ma vastasin talle eitavalt. Tegelikult on mul number olemas, aga puudub haigekassa kaart. Kunagi ammu sai sotsiaalkindlustuse käidud, et ma saaks numbri ja kaardi. Tookord tegi ametnik selgeks, et ma võin numbri saada, aga kaardi saamiseks tuleb veel kuhugile minna. Kindlustuse oleks ma saanud läbi Peetri, kuna ma tööl ei käi. Selleks oli vaja aeg kinni panna ja suurem kogus erinevaid pabereid kaasa võtta. Kuna Peeter tollel ajal käis tööl nagu käis, siis jäi aeg kinni panemata ja mina kaarti ei saanud. Täna saime me kõik numbrid ja teenindaja teatas, et selle pean viima polikliinikusse ja saan asjad korda. Küsisin ta käest, et mida pean mina tegema selleks, et haigekassa kaart saada. Ja vastus üllatas mind. Mulle öeldi, et sama paberiga saan ma kaardi, kuna oleme nö Peetri kaudu kindlustatud, oleme perekond. Ma vaatasin teenindajat ja küsin kas tõesti. Vastus oli jah. Selle peale läksime kiirelt polikliinikusse ja andisin paberid sisse. Kaardi saan kätte postiga ja sellega läheb natukene aega. Selle eest anti mulle paber, et kaart on tegemisel ja natud paberiga saan vajadusel arsti juurde minna. Uskumatu, üks probleem jälle lahendatud. Mulle tundub, et siin ei saa kunagi ühe ametniku juttu uskuda, vaid tuleb erinevate juures käia. Peetri tööpäev möödub nagu ikka autosid remontides. Õhtupoole olime basseinis, kuna täna peaks olema viimane ilus ilm, vähemalt mõneks päevaks. Lapsed käisid jälle tantse harjutamas ja õhtul saime nagu ikka õues olla.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

14.05.2014

Puhkusele sõit.

Madrats 2.