05.08.2015

Kätte on jõudnud unetuse periood ja seetähendab öösel üleval olemist. Lisaks sellele on toas palav ja õhku pole. Mingi „tark“ leidis endale uue mänguasja ja käib sellega öösel närvidele. Ma juba ootan, kuni keegi talle lõpuks midagi öelda julgeb. Ühesõnaga sõidab keegi öösel, kui külas valitseb vaikus atv-ga ringi. Ja see tekitab päris korraliku müra. Sõidaks see tark korra majast mööda, siis poleks hullu, aga ta teeb ringe ja iga natukese ajatagant sõidab mööda. Peeter eile koju tulles ja avariid nähes arvas, et see tark on avarii teinud. Avariist rääkides tuli välja, et üks osapool oli Marleni klassivenna pere. Nagu sellest kihutajast veel vähe oleks, siis kolis maja kõrvale elama kilk. Ja igal õhtul/öösel teeb ta akna taga lärmi. Katsus, siis sellises kohas magada. Õhk on ka selleks hooajaks otsa saanud. Kõik aknad on lahti, aga õhk ei liigu. Peeter veetis nagu ikka oma päev tööl olles. Mõned päevad tagasi võttis ta ühelt autolt käigukasti maha. Kõige raskemaks osutus ühe poldi lahti keeramine, kuhu ei pääsenud korralikult ligi. Igatahes mahtus sinna mutrivõti vahele ja millimeetri kaupa keerates tuli polt lõpuks lahti. Tagasi pannes tuli sama polt jälle kinni keerata ja see olevat asja juures kõige raskem olnud. Jälle tuli millimeetri kaupa keerata ja eriti tore oli, kui võti lahti tuli. Selle vältimiseks tuli teise käega kinni hoida. Kogu poldi kinni/lahti keeramine võttis aega terve tunni. Ei ole see auto remontimine midagi kerge töö. Peeter rääkis täna ühe mehhanikuga, kes käib tee peal autosid remontimas. Kui kellegil midagi katki läheb, siis sõidab kohale ja teeb korda, vähemalt nii palju, et töökotta jõuda. Täna oli see mehaanik jälle kuskil käinud ja kurtis oma kurba elu. Autol olid mingid lõdvikud katki, kõik võimalikud asjad tilkusid auto all. Auto alla seega ronida ei saanud, kuna seal tilkus. Kapotti alla minna ei saanud, kuna seal oli kõik kuum ja päike kõrvetas veel lisaks. Kuidagi said asja lõpuks tehtud. Nii, et pole kerge kellegil. Kolmapäeval on lastel pühadeks tantsu õppimise päev. Kuna siin liikus õks päev kahtlane kommionu ringi, siis viisin Marlen spordimaja. Kindel vähemalt, et jõudis kohale ja ei pea tund aega muretsema. Leppisime kokku, et tagasi tuleb ta basseini üksinda, kuid otsustasin siiski talle vastu minna. Panin ennast riidesse ja hakkasin minema. Mööda minnes vahetasin naabrinaisega paar sõna, kuna mul oli veel aeg. Järgmisel hetkel marssis Marlen tähtsa näoga kohale. Kusjuures kella järgi oli neil veel aeg. Õhtul olime mängukal ja sõbranna tuli oma lapsega ka sinna. Rääkis, et nad pidavat plaani autoga Poola minna (sõbranna on Poolast), kui mehel puhkus tuleb. Puhkus tuleb mõne nädala pärast. Ja, siis lisas juurde, et see aasta ei lähe, kuna liiga ruttu. Lisaks on vaja enne auto töökotta viia ja mõned asjad ära vahetada. Lasta auto ülevaadata, et Poolani vastu peaks. Peeter arvas selle peale, et Poolas on palju parem remontida, et seal paks odavam olema. Selle väitega oli sõbranna nõus ja nii pidigi olema. Kuid enne on vaja midagi ikkagi teha. Ja üldsegi aega on ni vähe, et jätavad parm järgmisse aastasse. Mina, kui tuntud-teatud ebanormaalne arvasin, et aeg on ju piisavalt, et saaks kõik tehtud. Sai talle natukene oma kogemusi autoga sõitmisest räägitud. Me oleme ju mõned korrad pikki otsi sõitnud ja selle ajaga natukene õppinud. Nemad ei ole enne autoga sellist reisi ettevõtnud. Kas nad üldse selle ettevõtavad ei ole tegelikult kindel. Mulle tundub, et mida pikemalt asja plaanid, seda hullemini see välja kukub. Mulle meeldib asju teha spontaalselt. Enne, kui ma mõtte lõpuni jõuan mõelda peab asi tehtud olema. Mul tuleb kohe meelde, kuidas me üks aasta telkimas käisime. Käes oli augustikuu ja ööd olid jaheda, vähemalt minu jaoks. Ööbisime kuskil Tartu lähedal telkimisplatsil ja pidime järgmine päev uude kohta minema. Kuna minul oli öösel kül, siis teatasin hommikul, et mina enam telgis ei maga. Üldse tuli mul mõte, et võiks kuhugile spaasse minna. Vaatasin netis ringi ja ilmnes, et kogu perega minnes läheks me lihtsalt pankrotti, hinnad nii kõrged. Ma ei tea kellel tuli mõte, et võiks minna Lätti veekeskusesse. Helistasime mingisse reisibüroosse ja need küsisid samuti head hinda. Kuna meil on tuttav teises büroos, siis küsisime tema käest samasse kohta head pakkumist. Seda tal ei olnud, aga ta soovitas hoopis teist kohta Lätis. Ei läinudki kaua mööda, kui hotell oli broneritud ja meie Läti poole teel. Mõttest minekuni läks suhteliselt vähe aega. Kui ma õieti mäletan, siis 2 ööd Lätis kogu perele tuli odavam, kui 1 öö Eesti spas. Nii, et tasub oma elu huvitavaks teha ja minna, kui mõte tekib. Ei tasu jääda ootama järgmist korda.