01.10.2014

Ärkasime mõned minutid enne kella ja oli aeg tegutsema hakata. Marlen teatas, et tema tahab soojasööki ja praemuna sobib selleks hästi. Tegin talle, mist a küsis ja panin kooli jaoks söögid-joogid kaasa. Nagu ikka oli vaja hambad pesta, riidesse panna ja kooli minna. Peeter tõusis ülesse, sõi ja läks tööle. Mina hakkasin oma tavalisi toimetusi tegema. Vaatasin lastetoad üle ja leidsin sealt mõned asjad, mis tuli pesumasinasse panna. Lisaks võtsin kapist Marleni rütmika sussid välja, et ma ei unustaks, et tänasest hakkab trenn. Pesu sai pestud ja masinat tühjaks tehes kukkus mulle jala peale Marleni rütmika suss. Selle leiu peale oskasin ma ainult mõned “ilusad” sõnad öelda, oli seda jama veel vaja. Trenn on juba õhtul ja sussid peavad jalas olema. Ilm väljas ei ole sobiv kiireks kuivatamiseks ja nii tuli uus plaan välja mõelda. Mul oli plaanis liha ahju panna ja nii ma sussid ahju ukse peale sidusin (väljapoole loomulikult). Lapsed tulid koolist ja nägid susse ja pidin neile rääkima, millega hakkama sain. Nende arust oli naljaks, et ma ahju ukse peal neid kuivatan, aga mis saa hädaga ära teed. Igatahes said sussid kuivaks ja Marlen saab nad õhtul jalga panna. Meie sõime lõunat, kui Peeter jõudis tagasi. Sai tema koorma mahaantud ja tõenäoliselt läheb ta homme konna. Peale kooli olime mängukal, kui Peeter sai teada, et ta peab minema endale homseks koormat laadima. Mis siis ikka, kui vaja, siis tuleb minna ja nii ta läinud oligi. Marlen läks otse koolist trenni ja nii me Gregoriga kahekesi jäime. Õhtu jõudis kätte ja oli aeg koju õppima tulla ja loota, et see saab kiirelt ja korralikult tehtud. Gregor on Marleni õppimist kõrvalt näinud ja nüüd teeb ta teda pidevalt järgi. Paraku sai Gregor kõik halva selgeks, st vingumise. Kuidas ta umber õpetada, seda ei ole me välja mõelnud. Gregoril oli vaja kirjutamist harjutada ja sinna juurde nö lisandina käis vingumine. Üldiselt sai ta asja enam vähem tehtud ja tulemusega võis rahule jääda. Alati võiks paremini teha, ag aharjutamine pidi meistriks tegema. Üldse mulle tundub, et Gregor saab oma vanuse kohta palju rohkemaga hakkama, kui peaks. Ei tasu vist mainidagi, et siin pidi ta mitu aastat varem 1 klassi minema, kui nt Eestis oleks läinud. Ma olen korduvalt selle peale mõelnud ja leian, et mõlemad lapsed oleks tulnud kooli panes üks klass taha poole panna. Kuid nad pandi nende sünniaastaga lastega kokku. Me ei tulnud siis selle peale, et neile endile oleks kasulikum klass taga pool olla. Marleni puhul ei tule vanuse vahe nii välja, sest ta on suvel sündinud. Gregor selle eest on aasta lõpus ja tal oleks parem olnud noorematega koos olla. Nii oleks ta jõudnud enne 1 klassi minemist kooli küpseks saada. Loodetavasti on Gregor tubli ja saab hakkama ja, kui peab klassi kordama, siis ei ole midagi katki. Marlenil oli vaja teha erinevaid ülesandeid ja ta hakkas neid tegema, kuni…. Ülesandes oli sõnad kahes tulbas ja oli vaja paarilised leida ja see oli tema jaoks raske. Marlen teatas, et tema ei saa sõnade tähendusest aru ja ma tõlkisin talle sõnad ära. Seejärel leidis ta, et on väsinud ja tahab magama minna. Ja üldse küsib ta homme õpetaja käest, kuidas peab tegema, kuna tema ei saa aru. Mina, kui vastik lapsevanem ei olnud sellega nõus ja palusin tal lugeda sõnu ja mõelda, mis käivad kokku. Ei mingit tulemust. Vahepeal jõudis Peeter koju ja ma andsin teatepulga talle üle, kuid ka sealt ei tulnud tulemust. Kuna asi ei edenenud, siis võtsin ise asja uuesti kätte ja aitasin Marlenil ülesande ära teha. Kas kõik sai õieti ma ei tea, kuid nii tundus loogiline olevat. Peab vist peale kooli tuppa tulema ja kodusedtööd ära tegema ja alles, siis õue minema. Kuid tahaks nii palju, kui võimalik väljas olla ja sooja nautida. Varsti on talv käes ja kedagi ei ole enam väljas. Ma ei olegi arusaanud, miks ei anta koduseidtöid juba lõunaajal koju kaasa. Peaks võib olla õpetajatega rääkima, et nad seda teeks.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

14.05.2014

Puhkusele sõit.

Madrats 2.