19.07.2014

Magasin öösel halvasti ja ärkasin korduvalt ülesse. Gregor ärkas hommikul minu arust liiga vara, kuid tal oli kõht tühi. Vaadates külmkappi ilmnes, et seal ei ole õiget jogurtit ja see tekitas probleemi. Peeter ja Marlen said hommikul koorma peale ja viisid ära. Peale seda said nad sama ringi veel ühe korra teha. Nagu sellest kõigest oleks veel vähe olnud, siis peavad nad 2 kohta kodu lähedal laadima minema. Millal nad koju jõuavad seda ei tea veel keegi. Seda, et meie juba kodus oleme ei tea nad jätkuvalt. Peeter ütles, et nad on viimases kohas laadimas ja peale seda lähevad poodi süüa ostma. Ma oleks tahtnud talle nimekirja anda, mida poest vaja oleks. Kuid otsustasin seda mitte teha ja küll me jõuame mõni teine päev poodi minna. Piilusime Gregoriga aknast välja ja nägime, kuidas meie auto maja ette sõitis. Läksime esikusse ukse juurde ja jäime ootama, millal nad ükskord tuppa tulevad. Mul oli plaan välja mõeldud ja hakkasin selle järgi tegutsema, kuid nagu ikka läheb hea plaanis midagi aia taha. Ma kavatsesin võtme sees pool ette jätta ja lasta Peetril väljast poolt keerata. Hiljem kavatsesin võtme välja võtta, et ta saaks ukse lahti ja näeks meid. Tõmbasin võtme natukene välja ja nii kui Peeter keeras läks uks lahti. Ma ei teadnud, et võtit ei tohi välja tõmmata. Peeter nägi meid ja ütles, et ta hakkas oma mõistuses kahtlema, et miks lukk ainult pool pööret tegi. Meid näha oli tal heameel, kuigi ta leidis, et me oleme vastikud. Vastikud sellepärast, et me ei öelnud, et kodus oleme. Mul oli söök valmis ja tõin toidulauale, mille peale Marlen hakkas vinguma. Nimelt käisid nad poes ja neil oli plaanis lasanjet süüa. Mina tegin teist toitu ja rikkusin nende plaani ära, vot olen kohe selline vastik. Marlen hakkas mitu tundi hiljem sööma, ju siis ei olnud kõht tühi. Gregor on juba mitu nädalat rääkinud, et tema tahab hapukoorekooki. Eile koju jõudes ütles ta, et me võiksime koogi teha, et teistele heapakkuda, kui koju jõuavad. Eile ma ütlesin talle, et ma lihtsalt ei jõua ja ei viitsi. Täna tuli koogi teema uuesti jutuks ja ma tegin kooki valmis. Eks homme hommikul oli hea süüa. Lastel oli heameel teineteist näha ja nad rääkisid kus nad olid ja mida tegid. Lisaks jõudsid nad kakelda ja see ei olnud enam sugugi meeldiv. Väike ülevaade siinsetest haiglatest. Esimene haigla kus me olime pole juba aastaid remonti näinud. Alates vastuvõtu ooteruumist, arsti kabinetist, kuni palatini välja. Barstu haiglas veetsime esimese öö palatis, kus oli tehtud remont ja mis oli puhas ja korralik. Personal on iseenesest sõbralik ja pidevalt küsitakse, kas on midagi vaja. Minul tekkisid keele probleemid, kuid oli neid töötajaid, kes oskasid inglise keelt. Kõigi jaoks oli üllatava see, kui ma ütlesin, et lapsega peab katalaani keeles rääkima. Arvati, et me oleme välismaalased ja kohalikust keelest ei ole meil aimugi. See, et laps räägib katalaani keeles meeldis kõigile ja suhtumine muutus koheselt. Mõlemas haiglas toodi toit palatisse. Põhi toiduaineks igakord oli sai, ilma selleta ei saa ju siin elada. Minu suureks üllatuseks pakuti mitu korda kala. Oleks kala soojem olnud ja teiste maitseainetega tehtud, siis oleks väga hea olnud, aga süüa võis. Lisaks olid veel lihapalli, toorvorstid, püreesupid. Jogurtit anti hommikul ja õhtuooteks, samuti oli õhtuooteks sokolaad. Ühe korra oli taldriku peale mingi roheline asi, mida me ei söönud. Millega tegemist oli me ei uurinud, kuna see ei tunduud isuäratav. Toidu maitsed on minu jaoks harjumatud ja üldse olen ma toidu osas väga valiv. Gregor see eest proovis suurema osa toitudest järgi ja talle meeldis. Süüa toodi ainult lapsele, aga sellest kogusest jagus meile mõlemale ja jäi järgi. Huvitav oli ka see, et toorsalat toodi ja sellega olid kaasas eraldi pakendites oliiviõlid. Juba esimeses haiglas vaatasin, et kapi peal on svamm, nagu nõude pesemiseks kasutatakse. Kuid me ei kasutanud seda ja ma ei teadnud, miks see hea on. Teises haiglas saadeti meid hommikul pesema ja koos rätikutega anti paar svammi kaasa. Mina mõtlesin, et kui tore saan sinna seepi peale panna ja lapse puhtaks pesta. Tegin svammi märjaks ja see hakkas vahutama. Tuli välja, et seep oli juba seal sees ja sellega sai lapse puhtaks pesta. Muidugi, mis mulle ei meeldinud oli see pidev räpakus minu umber. Korista käis tegi põranda lapiga märjaks, aga ikka oli must. Eriti kuhugile vastu ei tahtnud minna ja midagi puudutada. Eks need inimesed, kes haiglas on, on erinevatest kultuuridest pärit ja hinnatakse elus erinevaid asju.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

14.05.2014

Puhkusele sõit.

Madrats 2.