27.06.2014

Äratus oli enne kukke ja koitu, kuked ei kirenud ja linnud ei säutsunud. Peeter arvas, et võiks edasi magada ja ei tahtnud üldse ärgata. Kuid koorem ootab ära viimist ja tuli teele asuda. Minu teekond viis voodisse tagasi ja pikapeale jäin magama. Lapsed on arusaanud, et hommikul võib kaua magada ja viimastel hommikutel on nad mind sellega rõõmustanud. Kuigi ma vahepeal arvan, et ma magaks nii kaua, kui vaheaeg läbi saab. Mingi aeg hommikul nad mängisid kahekesi ja ei olnud probleeme, said ilusti läbi. Seda rõõmu ei jagunud kauaks ja peagi nad juba kaklesid mingi mõtetu asja pärast. Ma ei jõua nende probleeme meelespidada ja kas see üldse oluline ongi. Muidugi ei möödunud päev ilma selleta, et mina, kui vastik lapsevane tuletasin „tüütuid” tegevusi meelde. Marlen võttis paberi ja tahtis, et ma talle midagi kirjutaksin ja tema kirjutaks ümber. Ma olen seda mõned korrad teinud ja selle peale tuleb ta ja ütleb, et ei saa minu käekirjast aru. Eks ole, nagu mina tema omast saaks. Soovitasin hoopis võtta raamat ja sealt kirjutada. Laua peal oli karp ja Marlen otsustas sealt peale sõnu kirjutada. Ma ei saa sinna midagi parata ja ma ei tegele Marleni kiusamisega, aga ma ei saanud tema kirjutatust aru. Osad sõnad olid sellised, mida ma aimasin, mis peaks olema. Kuid suur asi on see, et ma sain ta kirjutama. Hiljem jõudsime nii kaugele, et Marlen võttis raamatu ja luges. Kusjuures lugemine tuli tal päris hästi välja, natukene veel ja ta loeb. Kunagi ei saa kindel olla, kuidas homme lugemine välja tuleb. Mulle tundub, et kogu see õppimine käibki tõusude ja mõõnadega. Marlen on täna kutsutud klassikaaslaste sünnipäeva peole, kus tal jäi eelmine aasta käimata. Pidu toimub klassikaaslase vanavanemate majas ja seal on bassein. Keegi ei öelnud kas vanemad jäävad ka peole või viiakse sinna ainult lapsed. Marlen pani endale kuivadriided ja rätiku kotti, meie Gregori endile asjad, et basseini minna. Minu idee oli Marlen peole viia ja ise suurde basseini minna. Ideed, mõtted, kavad, plaanid või kuidas iganes neid kutsuda ei toimi ja neist tuleks loobuda. Ka seekord oli pidu koos vanematega ja ma ei saanud kuhugile minna. Maja, kus me olime tundus väljast vaadates pisikene ja ma arvasin, et seal ei saa basseini olla. Seest on maja suur ja mitme kordne, nagu siin kombeks on. Bassein asub maja ülemisel korrusel. All oli selle eest suur garaazi ruum, kus oli kamin-ahi, piljardilaud, pinksilaud ja mänguasjad. Lapsed läksid basseini ja emad istusid lauaäärde juttu ajama. Väljas oli palav ja minu ainukeseks unistuseks oli basseini minna. Lootsin, et äkki läheb mõni vanem samuti vette, aga kus saa sellega. Söögi toodi lauale, lapsed sõid kõhud täis ja läksid mängima. Vanematele pakuti joogiks mojito kokteili ja nii ma esimest korda siinsete emadega kokteili jõin. Jook oli enam vähem, ma ei olnud seda enne joonud. Koju jõudes vaatasin, et mojito koosneb järgmistest komponentidest: 6 cl valget rummi 8-12 piparmündilehte (olenevalt suurusest) pool laimi/sidrunit 2 tl suhkrut soodavett purustatud jääd Mul oli juba ammu tüdimus peal ja tahtsin koju tulla, kuid lapsed ei tahtnud sellest midagi kuulda. Nagu arvata oli, siis teised vanemad koju ei kiirustanud ja meie ei saanud enne lahkuda, kui sõbrad ka ära tulevad. Lõpuks võttis üks ema julguse kokku ja teatas, et nüüd läheme minema. Kõik tõusid püsti ja kutsuti lapsed ja öeldi seda neile, kuid rõõmustavat reaktsiooni sellele ei järgnenud. Terve terass oli täis ebapopulaarsed vanemaid, kuid keegi alla ei andnud ja saime lõpuks koju. Peeter jõudis tükk aega enne meid ja peab loetud tundide pärast jälle minema konna. Peetril oli ühe koha aadress antud, kuid sealt saadeti teise kohta. Enne kirjutati paberi peale firma nö uus nimi. Kohale jõudes ilmnes, et tegemist on õige kohaga ja kirjutati uuesti firma uus nimi. Ilmnes, et kaks firmat on ühinenud ja võtnud hoopis kolmanda nime. Nii, et Peetril läks hästi ja järgmine kord ei pea ta enam otsima. Muidu oli päev enam vähem ja midagi huvitavat ei toimunud. Peeter läks magama ja meie lastega vaatasime telekat. Üle mitme päeva oli täna teistsugune õhtu, nimelt jalgpalli vaba. Vaatasime mingit filmi, mida me ei ole enne näinud. Kuigi mulle tundus, et enamus aega ma kuulasin kuidas lapsed seletavad või midagi küsivad. Katsu, siis niimoodi filmi vaadata. Kell sai palju ja ma saatsin nad magama ära, kuigi nad ei tahtnud minna.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

14.05.2014

Puhkusele sõit.

Madrats 2.