09.05.2014

Kui õhtul enam-vähem normaalsel ajal magama minna, siis ei olegi kõige hullem hommikul ärgata. Või on täna hoopis põhjuseks see, et homme ei pea vara ärkama. Gregor võttis nagu ikka endale helbed ja piima ja hakkas sööma. Mina hakkasin kooli sööke-jooke valmis panema, kui Marlen kööki jõudis. Tegi tema taaskord külmkapi lahti ja ütles, et siin ei ole midagi uut ja huvitavat. Ja üldse pidi külmkapp tühi olema ja läks köögist minema.Varsti tuli ta tagasi ja ma pakkusin talle erinevaid asju söögiks. Vahel meeldib Marlenile nt võileiba süüa, aga täna ei olnud see tema lemmik. Samuti ei sobinud talle helbed, mis ta ise poest valis. Selle peale arvasin ma, et minupoolest võib ta söömata jääda ja kooli ma talle ka midagi kaasa ei pane. Võib olla peaks ta lõpuks arusaama, et kõik asjad ei käi nii, nagu talle sobib. Minu meelest on maailmas piisavalt palju lapsi, kes on nälgas ja minu oma laps vingub, et midagi uut ja huvitavat ei ole. Sellest võib järeldada, et oleme ise lapse ära rikkunud, kuigi jah me ei paku talle kunagi hommikul delikatesse. Lõpuks jõudis Marlen järeldusele, et ma ei pane talle süüa kaasa ja, kui ta sööma ei hakka läheb tal kõht tühjaks. Igatahes läks ta kööki ja võttis endale helbeid. Kus mul meeldiks, kui saaks vahel mõne päeva ilma jamadeta mööda saata. See pidev söögiteema ja õppimine on mind täielikult ära väsitanud. Ja hetkel ei näe ma kuskilt lahendust paistmas. Peagi hakkab koolivaheaeg, aga õppida on vaja ikka. Marlen peab lugemist-kirjutamist harjutama ja sama peab ka Gregor tegema. Lapsed läksid kooli ja mina tuli koju ja hakkasin oma igapäeva töid tegema. Pesu pesema, tubade koristamine, söögi tegemine. Peeter ootas kolm tundi esimeses mahaandmis kohas, kuni töölised tööle tulid. Eriti nõme on öelda, et sa peab see kell mahaandma, kui keegi ei suvatse reaalselt mahavõtta. See omakord tähendab, et ka teised kliendid saavad oma kauba hilinemisega kätte. Ja, kes kogu selles jamas süüdi jääb? Õige juht, sest tema ei olnud õigel ajal õiges kohas. Ega ükski firma ei tunnista, et tema tegi valesti. Peetril on veel kahes kohas vaja mahaanda ja peale seda hakkab tal sõiduaeg läbi saama. Mis edasi saab seda näitan aeg. Lõunaajal käisime lastega jalutamas ja koju ei kiirustanud. Marlenil ei olnud koduseidtöid veel antud ja seega peaks tänane lõuna rahulikult mööduma. Päris rahulikult ta siiski ei möödunud, nagu oligi arvata. Gregor on Marleni järgi õppinud oma riideid kappi viskama ja ei pane neid kokku. Niisiis on kapp segamini ja nagu ikka ei meeldi see mulle. Alles hiljaaegu tegime Gregori kapid korda ja nüüd on jälle segadus. Ma olen juba korduvalt öeldnud, et mina seda jama ei korista. Ja ütlesin lastele, et neil tuleb see ise korda teha. Nad tõmbasid riided põrandale ja hakkasid kokku panema. Marlen sai enda asjad kokku, aga Gregor ei viitsinud seda teha. Mina ütlesin, kui kooli minekuks ei ole asjad koos, siis viskan kõik minema. Ma ei tea kumma tarkus see oli, aga riided tõsteti kappi tagasi ja kokku ei pandud. Nende jaoks oli põhiline see, et põrand oleks puhas ja mul ei oleks midagi öelda. Nojah, aga selle kavalusega väga kaugele ei jõua ja töö tuleb ikka ära teha. Huvitav on see, et mõndaaega tagasi veel pani Gregor oma asjad ilusti ära ja temaga ei olnud probleeme. Mulle tundub, et Marleniga ühes toas elamine ei mõju talle hästi. Peeter jõudis viimasesse kohta ja pikapeale said seal alused maha. Peeter ootab, millal ta saab paberid kätte ja seejärel helistab logistikutele. Peagi saab Peetril üldtööpäev läbi ja seega tõenäoliselt ta enam kuhgile minema ei pea, vaid saab baasi tulla. Mis ja kuidas tegelikult läheb seda näitab aeg. Marlen pidi kooli kaasa võtma 3 puuvilja, kuna nad hakkavad nendest midagi tegema. Koolist tulles oli Marlenil käes plastiktaldrik ja seal peal erinevad puuviljad. Pirnile olid mingitest teradest silmad tehtu, õunast erinevaid kujundeid. Ma tegin sellest pilti ja panen teiste piltie juurde ülesse. Seega tuli mul tuppa tulla ja Marleni tehtud toit koju tuua. Sõbranna võttis lapsed ja läks nendega purskkaevue juurde, kuna mängukale paistab päike ja siin ei taha hetkel keegi olla. Jõusin minagi nende juurde, kui Marlen tegi avastuse. Ta oli koolis pannud toiduga tegelemise ajaks selga vana pluusi (tavaliselt ta värvib sellega) ja nüüd oli sellega koju tulnud. Lisaks ilmnes, et Marleni sõbranna olid sokid koju jätnud. Niisiis tuli mul koju tulla ja Marlenile uus pluus võtta ja viisin ta sõbrannale sokid. Peagi oli Marlenil aeg trenni minna ja nad teatasid sõbrannaga, et nemad lähevad kahekesi. Sõbranna emal ei olnud selle vastu midagi ja nii nad kahekesi läksid ja loodetavasti jõudsid kohale. Gregoril oli sõbraga kohtumine kokku lepitud ja sober tuli koos traktoriga. Traktoril oli käru järgi ja sellega tegi sober Gregorile sõitu. Mingi aeg sai Gregor ise traktorit juhtida ja ütles, et ma pean isale helistama ja ütlema, et ta sõidab traktoriga. Mina arvasin selle peale, et äkki isa tuleb varsti ja näeb ise. Mul on siin üks nö väike sõbranna, kellega me õhtuti koos aega veedame. Kun tema veel käia ei oska ja mina pole suurem asi suhtleja, siis olen teda väljas sülle võtnud. Nüü on ta sellega ära harjunud ja mind nähes sirutab käe välja, et võta min sülla, endal naerunägu ees. Igatahes läksin temaga koos Marlenile trenni järgi ja üks lapsevanem küsis, et kas sul on kolm last. Ütlesin, et ei ole. Kõrval oli üks naine, keda ma ei ole enne näinud ja tema leidis, et tüdruk on minuga sarnane. Oli suur tema üllatus, kui ta kuulis, et see ei ole minu laps. Esimene vanem kuulis lapse nime ja taipas, et see on tema tuttava laps. Tagasi minnes hakkas Marlen sõbrannadega mängima ja Gregor sõitis jätkuvalt traktoriga. Peagi jõudis Peeter ja mul tekkis mõte, et tahaks õhtul veini juua, halvad mõtted eks ole. Kuna meil kodus veini ei ole, siis Peeter arvas, et jätakas lapsed korraks maha ja käiks kiirelt poes ära. Küsisin Marleni sõbranna emalt kas ta on seal veel natukene ja nõus meie lapsi vaatama. Selle peale sain vastuse, et olen jah ja ei ole vaja kiirustada. Käisime poes ära ja tagasi tulle läksin mina laste juurde ja Peeter koju. Gregor arvas, et tema tahab isaga juttu rääkia ja tahab tema juurde koju minna. Nii ta ratta selga istus ja kodupoole sõitis. Marlen sõitis rullikutega ja mängis oma sõpradega. Vanemad tahtsid koju minema hakata, aga lapsed ei tahtnud sellest kuuldagi. Läks aega ja palju veenmist, aga lõpuks jäid vanemad võitjatekse ja lapsed pidid koju minema. Tuppa jõudes tuli mul mõte, et võiks minna ratastega sõitma ja seda ma Peetrile ütlesin. Peeter arvas, et ta ei viitsi minna, aga läheme siiski. Õhtud on valged ja soojad ja nii me sõitma läksime. Sõitsime põldude vahel, teeääres oli maha niidetud hein. Tuli meelde lapsepõlv ja suvi maal, koos soojuse ja värske heinalõhnaga. Koju tagasi sõitsime loojuva päikese saatel. Peagi oli päike loojunud ja väljas läks jahedamaks, seega oligi aeg koju sööma tulla. Magustoiduks oli kook, mille peale Peeter ütles, et väga hästi välja tulnud. Kõik pidi omavahel ideaalselt sobima, novot mida teavad kogemused. Proovisin õhtul ostetud veini järgi ja oleks võinud ostmata jätta.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Puhkusele sõit.

Madrats 2.

Õpetlik lugu.