27.03.2014

Gregor oli jälle kord kõige esimesena üleval ja sai pahaseks, kui ma ta voodisse tagasi saatsin. Lõpuks oli aeg nii kaugel, et tuli voodist välja tulla. Ja, siis nagu ikka lastele süüa anda ja loomulikult tahtsid nad erinevaid asju. Kaasa läksid samuti erinevad toidud, ei midagi uut. Viisin nad kooli ära ja ise jutustasin sõbranna natukene õues. Kuna hommikud on jahedad, siis ma lähen rattaga sõitma õhtupoole. Tulin koju ja hakkasin kodustetöödega ja nii see hommik kiirelt läbi saigi. Peale kooli olime mõndaaega õues, kuni oli aega tuppa sööma tulla. Marlenil olid kodused ülesanded kaasa võetud, matemaatika. Lisaks pidi ta kirjutama luuletuse hispaania keeles ja õpetaja lubas tal seda teha ka eesti keeles. Marlen hakkas eesti keeles luuletust kirjutama ja, kui ma seda vaatasin ei saanud ma esialgu millestki aru. Nimelt on Marlen harjunud hispaania-katalaani keeles kirjutama. Nende keelte omapära on see, et sõnad ei alga k-tähega, v.a. võõrsõnad. Marlen asendas seega kõik k-tähed c-tähega nagu siin tehakse. Ma ei hakanud talle midagi selle peale ütlema, vaid kirjutasin ümber nagu õieti on. Ei ole mõtet teda segadusse ajada hetkel, küll ta kunagi jõuab eesti keeles kirjutama õppida. Mõtlesin, et lähen rattaga sõitma, kui lapsed kooli lähevad. Enne välja minekut saatis Peeter mulle sõnumi, et ta annab koorma maha ja võtab kohe uue peale. Ja läheb tagasi konnade juurde. Seega ei saanud ma kuhugile minna vaid tegin süüa. Mingi aeg hiljem Peeter helistas ja ütles, et tal on veel natukene maad laadimis kohta sõita. Nojah ma oleks jõudnud ilusti sõitmas ära käia, aga elame üle. Peale kooli jäime lastega õue ja nad said sõpradega mängiga. Sõbranna oli oma lapsega ka õues, kuni tema lapsel sai isu täisa ja ta läks koju ära. Sõbranna lapsel ongi selline komme, et kui talle ei sobi, siis ta läheb midagi ütlemata ära. Mina selle eest pean piitsa ja präärnikuga oma lapsi tuppa ajama. Nemad ei taha kuuldagi sellest, et õhtu on käes ja oleks aega minema hakata. Meie ei saa üldiselt enne tuppa, kui kõik lapsed on läinud. Marlen ei saanud aru, miks me peame minema, kui kaks last jäid veel välja. Tegin talle selgeks, et nemad lähevad ka kohe ära, aga ta ei uskunud mind. Toas olles hakkas Marlen matemaatikat tegema, mina vaatasin ülesannet ja ma ei saanud aru, mis seal tegema peab. Marlen ise teadis, kuidas tuleb teha ja hiljem seletas ta mulle ära. Uskumatu tegemist on 2 klassiga ja ma juba ei saa aru, huvitav mis siis mõne aasta pärast saab. Igatahes leidsin ülesandest vigu ja Marlen hakkas neid parandama. Lõpuks olid kõik vastused õiged ja võis jätkata luuletuse kirjutamisega. Peeter helistas ja ütles, et ta sõidab kohe tagasi ja vahepeal koju või baasi ei tule. Kuna mul oli söök valmis, siis võtsin toidu kaasa ja lapsed ja läksime isa vaatama. Hahhaahah Peeter oleks pidanud täna varem tagasi jõudma, aga nagu ikka tulevad ootamatused vahele ja röövivad väärtuslikku aega. Hetkel peab Peeter koorma konnadele viima ja sealt uue tagasi tooma. Koju peaks ta (loodetavasti ka jõuab) tulema homme. Lapsed sõid koju tulles ja peale seda oligi aega magama minna.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

14.05.2014

Puhkusele sõit.

Madrats 2.