30.01.2014

Gregor ärkas natukene enne kella ja me tõusime kõik ülesse. Mina panin lastele kooli söögid-joogid valmis ja nemad ise hakkasid sööma. Kuni nad sõid laulsin ma Marlenile laulu ette ja kordasin neid sõnu, mis tal segamini lähevad. Peale sööki laulis Marlen ise ja tal tuli väga hästi välja. Niisiis jääb loota, et koolis läheb ka hästi ja sõnad ei lähe segamini. Vaatasin eile õhtul Kanal 2-st saadet „Seotud”, see on saade kus 5 naist räägivad oma elust. Ja siis hakkasin ma mõtlema oma elu ja tegemiste peale. Ma olen juba üle aasta igapäevaselt jaganud enda pere tegemisi Teie kõigiga. Ja mulle tundub võrreldes selle saatega, siis minu elu on igav ja midagi ei juhtu. Seoses sellega tekib mul küsimus, aga miks siis nii paljud inimesed käivad minu blogi lugemas? Miks ma üldse hakkasin kirjutama oli soov sugulaste ja sõprade poolt, et nad saakid jälgida, kuidas meil läheb. Ma ise arvasin alguses, et vaevalt ma sellega kaua viitsin tegeleda ja veel vähem keegi lugeda. Võib olla tundub mulle, kui kõrvalt vaatajale teiste elu huvitav, kuna see on midagi muud, kui minu elu. Võib olla kellegi jaoks on meie tegemised huvitavad, seda ma ei tea. Hetkel olen ma rahul sellega, mis mul on. Kõige rohkem teeb mulle rõõmu see, et õues on enam vähem ilmad. Vaadates eesti ilma, siis on mul heameel, et ma ei pea selles külmas olema. See on ju ka peamine põhjus, miks me ära kolisime. Me oleme Peetriga korduvalt arutanud seda nö soojalmaal elamist. Suurimaks plussiks on see, et me ei pea lastele taveks mitut komplekti riideid ostma. See oli igaaasta üks suurimaid väljaminekuid, kuna laste asjad on niivõrd kallid. Ja, mis peamine nad saavad nendega nii lühikest aega käia enne, kui välja kasvavad. Siin piisab ühest paksemast jopest ja ongi kõik. Läksin mina varakult kooli, et filmimiseks jaoks hea koht saada. Lapsed koos õpetajatega olid juba õues ja esimesed vanemad kohad. Leidsin endlae hea koha ja jäin ürituse algust ootama. Hakkasid lapsed erinevaid laule laulma ja mina muudkui filmisin, ise oodates, millal Marlen laulma hakkab. Peagi tänas direktori kõiki ja sellega oli üritus läbi saanud. Ainukene mida ei tulnud oli Marleni laul, mida me palehigis õppisime??? Lapsed läksid klassidesse ja mina jäin ootama, kuni nad tulevad, et Marlenilt küsida. Marlen tuli ja ta ei osanud samuti öelda, miks ta ei saanud laulu esitada. Igatahes olime me mõlemad pettunud, kuna nägime piisavalt palju vaeva. Laulmise üritus koolides korraldatakse alates 1964.a. vägivalla lõpetamiseks ja rahu saamiseks. Eesmärk on edendada sõltumatut, vaba ja vabatahtlikku kultuuri. Tänane päev on tuntud, kui maailma või international day. Tegemist on iseseisva organisatsiooniga, mis ei ole seotud riigiasutustega, on sõltumatu, vabatahtlik. Läksime koos sõbranna ja tema lapsega mängukale. Me oleme mõelnud, et peaks endale uue auto ostma ja selle ehk siin arvele võtma. Seega uurisin sõbranna käest, et kui palju nemad ligikaudu oma auto eest maksma peavad. Kuuldes summasid jõudsin ma järeldusele, et meil on odavam sõita eesti numbritega. Tuppa tulles sõid lapsed ja peale seda oli lugemise aeg käes. Uskumatul kombel ei tulnud täna jonni, kuigi Marlen mõned korrad ütles, et ta loeb selle kohani ja kõik. Mina jäin endale kindlaks ja nii ta lehekülje läbi luges. Huvitav oli see, et ta sai sellega suhteliselt kiiresti hakkama. Ütlesin talle, et õhtul tuleb järgmine leht lugeda ja esialgu protesti ei tulnud. Preemiaks oli teleka vaatamine ja peagi tuli uuesti kooli minna. Peale koolipäeva lõppu läksime mängukale nagu ikka. Peeter ütles, et tal on ca tunnikene bartsuni ja hetke seisuga peaks ta seal homme koorma mahaandma. Kuid kas see ka nii jääb seda me veel ei tea. Tuppa tulles hakkas Marlen kodusttööd tegema, ta ütles, et tal on vaja joonistada talve pilt. Võtsin mina paberi kätte ja lugesin läbi ja sain teada, et on vaja luuletus läbi lugeda ja kõrvale pilt joonistada. Ütlesin seda Marlenile ja tegin talle selgeks,mida miski sõna tähendab. Marlen seletas mulle, et need sõnad tähendavad midagi muud. Igatahes suutis ta ennast sisse rääkida, sest ei pannud tähele kuidas ise ütles, et seetähendab lugeda, hahahahah. Nalja, kui palju. Lugema hakates ei saanud ta kuidagi hakkama ja lõpuks läks ta laua ääres ära ja seega täna multikaid ei tule. Marlen on õppinud selgeks, kui ta ei loe jääb telekas ära. Natukene hiljem tuli ta tagasi ja hakkas uuesti lugema. Ja oh seda imet, aga sai lõpuks loetud. Kui Marlen saab vihaseks, siis saab ta asjadega väga häst hakkama. Peabki ta vist enne õppima hakkamist vihaseks ajama, siis saaks ta kiirelt ja korralikult tehtud. Niisiis oli õhtulõpuks multikate vaatamine. Peeter jõudis bartsu ja ootab homset mahaandmist, mis ta peale seda teeb veel ei tea.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

14.05.2014

Puhkusele sõit.

Madrats 2.