19.11.2013

Kuna ma läksin eile hilja magama, siis hommikul ärkasin kella peale ülesse. Tõmbasin aknalt ruloo ülesse ja kohe tulid ka lapsed voodist välja. Täna on üle mitme päev hommik, kus vihma ei saja. Lapsed sõid, pesid, panid riidesse ja ma viisin nad kooli, ise läksin sõbrannaga jalutama. Peeter jõudis kliendi juurde ja jäi ootama, millal koormata laadima hakatakse. Aega võttis ja asja sai ja lõpuks oli koorem peal. Peeter võtab hetkel suuna baasi poole, kuna tal on vaja tankima tulla ja hommikul peab ta koorma bartsus mahaandma. Seega peaks Peeter täna õhtul koju jõudma, mis omakord tähendas seda, et tuli süüa tegema hakata. Kõigepealt tegin riisi-makrasalati valmis, koorisin kartulipudru jaoks kartulid ära ja panin liha sulama. Õhtul, kui tuleme lastega tuppa lähevad kartulid keema ja liha ahju. Lapsed tulid lõuna ajal koolist koju ja me tegime nende toas koristuspäeva. Aegajalt on vaja mänguasjade kastid tühjaks kallata, asjad tagasi panna ja katkised asjad ja praht minema visata. Lisaks leiab alati mänguasjade kastist sokke ja Marleni “ära pandud” riideid. Lapsed ei olnud minu aktsioonist vaimustatud, aga nad aitasid mul toa korda teha, tublid. Hiljem jäi neil aega mängimiseks ja peab tunnistama, et nad sai suhteliselt hästi läbi. Peale paberi seina peale panekut on nad hakanud paremini läbi saama ja kaklevad vähem. Esimestel päevadel oli riste ca 5 ringis, siis eile oli ainult paar tükki. Nii, et peagi loodetavasti ei tule enam ühtegi risti teha. Pärast viisin nad kooli tagasi ja tulin koju tagasi koolipäeva lõppu ootama. Kuna täna oli ilus ilm, siis jäime mängukale ja sealt läksime edasi purskkaevude juurde ja teisele mängukale. Ja kõige lõpuks uuesti purkkaevude juurde, sest seal oli kõige rohkem lapsi. Väljas läks pimedaks ja me tulime tuppa, kuna Marlenil olid kodusedtööd vaja ära teha. Mina pidin kartulid keema ja liha ahju panema, et süüa saaks. Marlen hakkas kirjutama, tuli näitas mulle vahele peal. Kusjuures Marlen on juba nii palju targaks saanud, et võtab kustukummi kaasa ja lubab koledasti kirjutatud sõnad ära kustutada. Kui sõnad on ikka nii kirjutatud, et ma ei suuda seda välja lugeda, siis kustutan ära ja Marlen kirjutab uuesti. Eks ma pean hakkama temaga rohkem kirjutamist harjutama ja küll ta saab selle kunagi (ma väga loodan) selgeks. Hiljem võttis Marlen raamatu kätte ja hakkas meile lugema, mis tuleb tal juba päris hästi välja. Ma täna lugesin netist, et eesti koolides peavad 1 klassi lapsed lugema kohustuslikku kirjandust, ca 2 raamatut kuus. Me arutasime seda teemat Peetriga ja meile mõlemale jääb arusaamatuks, milleks tänapäeva üldse lapsi kooli on vaja panna. Kui meie läksime kooli, siis selleks, et õppida lugema ja kirjutama. Täna päeval on 1 klassi minejatele katsed, kus peab etteütlust kirjutama ja soravalt lugema. Meie oleme arvamusel, et kool on selleks, et laps õpiks, milleks ta muidu üldse sinna läheb. Igatahes eesti koolis Marlen hakkama ei saaks, kuna ta ei suuda nii kiiresti veel lugeda. Ja etteütlust ei ole me kunagi temaga teinud. Võib olla on meil lihtsalt valearusaam koolist, aga igal inimesel on õigus oma arvamusele. Lapsed läksid magama ja mina jäin ootama, millal Peetrile järgi saan minna. Kell oli ca kümme õhtul, kui Peeter helistas ja ma läksin talle järgi, lapsed jäid koju magama. Peeter tuli koju sõi kõhu täis ja peagi oli meilgi aeg magama minna.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

14.05.2014

Puhkusele sõit.

Madrats 2.