06.06.2013

 Laste poolt hommikul erilist vaimustust ei tulnud, et isa kodus on ja nii nad lasidki tal edasi magada. Enne kooli minekut Gregor käis ja ütles, et nüüd on aeg kooli minna. Viisin lapsed kooli ja varsti ärkas Peeter ka ülesse, hommikusöök ja peagi tuli sõnum, et tuleb hakata tööle minema. Saatsin ta autoni ja läksin ise jalutama, tegin tiiru linna peal ja vartsi tuligi jjuba kooli minna. Olime natukene aega õues ja siis läksime tuppa sööma ja mängima. Marlenil on täna kehalise tund ja see toimub välibasseinis, mis on kooli kõrval ja kus peale kooli lõppu saavad hakata käima kõik linnaelanikud. Igatahes oli ta basseini minekust väga vaimustatud ja nii me panimegi talle vajalikud asjad kaasa. Gregori klassi ukse juures kohtusin inglise keele õpetajaga ja küsisin, kas tal on pärast aega, et mul oleks abi vaja. Tema ütles, et jah on ja räägime tundide lõpus, tal viimane tund Gregoriga. Kooli tagasi minnes võtsin eile politseist saadud paberi kaasa ja läksime inglise keele klassi. Ja, mis siis seda paberit lugedes ilmnes oli see, et tegelikult ei olegi mul midagi juurde vaja. Ainukene millega nad hetkel saavad vinguda on see, et sünnitunnistused on välja anatud mitme keelse tõendina, mis on viini konvensiooniga lubatud. Ülejäänud paberid nimekirjas olid sissekirjutus, seda eile isegi ei vaadatud eile ja siis kas Peetri töölepingu originaal, mis mul oli kaasas. Paraku näitas, aga koopiat või, siis Peetri sotsiaalkindlustusenumber nii, et tõmmati mulle eile vesi kolinal kaela. Seega saadan ma nüüd Eesti saatkonda Hispaanias kirja ja küsin, kas nad peavad olemas olevat paberit aksepteerima või mitte.
Enne koolist lahkumist pidas mind üks õpetaja kinni ja rääkis, et järgmine nädal algavad katalaani keele kursused ja ma olen sinna oodatud. Need hakkavad toimuma koolis ja kord nädalas ja on tasuta. Ainukene probleem, mis tekkis on see, et mul ei ole lapsi selleks ajaks kuhugile jätta. Samas pidid nad mõtlema, et äkki annab nii kauaks, kui kool on kellaaega muuta ja saaksin tundide ajal käia. Nad pidid esmaspäevaks uurima, kas ja kuidas saab ja mulle teada andma. Selleks ajaks jõudis Marleni õpetaja ka sinna ja kiitis, et ma oskan katalaani keeles hästi kirjutada. Mida ma oskan ei saanud ma aru, ma ei oska eesti keeleski kirjutada, rääkimata, siis katalaani omast. Sellepeale ta ütles, et üks päeva ma kirjutasin Marleni kodutööle katalaani keeles. Ahaha, siis ma sain aru milles asi, me ei osanud üks päev ülesannete teha ja ma kirjutasin, et me ei osanud. Ütlesin kõigile, et ma kasutasin tõlkeprogrammi ja nii ma selle kirjutatud saingi. Kõik hakkasid selle peale naerma ja leidsid, et hästi tehtud. Direktor oli samuti õpetajate juures, tema annab koolis kehalise tundi. Ja siis ta kiitis, et Marlenil tuli ujumine hästi välja ja, et talle meeldis basseinis. Lisaks rääkisime veel homsest ekskursioonist ja sellest, et väiksemad lapsed homme kooli ei lähe. Seega on Gregor homme terve päeva kodus minuga, kuna kooli lähevad lapsed alates 5 klassist ja nendega pole tal koos midagi teha. Kuna tunnid said läbi, siis tuli kohustuslikus korras mänguväljakud läbi käia ja teiste lastega mängida ja ratastega sõita. Paraku ei soosinud ilm kaua õues olemist, mingi hetk tibutas vihma, päike läks pilvede taha ja tuul tõusid. Pikapeale hakkas külm ja tulime tuppa ära. Kuna üks laps oli mustem, kui teine, siis tuli nad kohe vanni saata ja puhtaks pesta. Ja, siis tulid nad mõttele, et nüüd on paras aeg hakata multikaid vaatama ja mina hakkasin neile süüa tegema. Kirjutasin Eesti saatkonnale pika kirja valmis ja täpsustamise mõttes võtsin Eestist saadud tõenid ja vaatasin selle täpset nimetust. Ja, siis tegin ma avastuse....tõend on antud välja prantsuse keeles!!! Mina tellisin hispaania keelsed ja, kui ma nad kätte sain, siis vaatasime mõlemad Peetriga ja meile tunuds, et on hispaania keeles. Ja rohkem me neid ei uurinud. Ja mina veel vaidlesin politseis, et need on õige keelsed ja ma pean nendega oma paberid korda saama. Seega pean nüüd midagi välja mõtlema, et saada vajalikud paberid õiges keeles.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Puhkusele sõit.

Madrats 2.

Õpetlik lugu.