28.03.2013

Mulle on viimasel ajal mängukal silma jäänud moslemid, keda on siin linnas palju. Tavaliselt käivad lastega väljas naised ja, kui nad tulevad, siis
on neid mitu ja lisaks lapsed. Väiksemad lapsed istuvad tavaliselt vankrites ja sinna nad ka jäävad, kuni lahkumiseni, suuremad jooksevad ringi. Mitu päeva vaatasin,
et nad tulevad ja söövad midagi, rääkimata sellest et nad seletavad koguaeg nii, et jalad käed käivad. Nüüd ma sain, siis lõpuks aru mida nad söövad, sihvkasid ja,
koored sülitatakse tõelise tibla kombel maha, rõve. Alguses ma ei pannud tähelegi, et kogu mänguka territoorium on täis sülitatud koori täis. Nad käivad ringi, närivad
ja valimata kohta sülitavad maha. Kusjuures nende oma lapsed peavad selle prügi sees mängima, kuigi jah ei saa öelda, et siin eriti puhas oleks. Alati on huvitav
vaadata mosleminaiste riietust üks, mis neil on ühine on rätik peas st juuksed on kaetud. Ülejäänu on, aga erinev osa kannab täiesti tavalisi riideid ja ilma rätita ei
saakski aru, et nad on teistsugused. Ja siis tulevad nö "uhked" kostüümid, all on pahkluudeni kleit ja selle peale ponšo taoline ese ühes tükis rätikuga. Selliseid on väga
palju ja igal ühel erinevat värvi. Üks päev olid mingid rikkur moslemid mängukal ja neil olid lisaks ees päikeseprillid, mis katsid pool nägu kinni. Ja siis on veel mehed,
mulle ei meenu hetkel, kuidas nende riietust nimetatakse, aga neil on ka kleidid seljas. Meie lapsed igakord vaatavad neid ja ei saa aru, miks onul on kleit seljas.
Püüad seletada usu teemat ja traditsioone, aga see on nende jaoks natuke segane. Kusjuures ma ei mäleta, et nad enne kuskil reisil käies oleks sellele tähelapnu
pööranud. Täna oli üks moslemipaar mängukal, emal oli traditsiooniline kostüüm seljas ja mehel ka. Mehe juures oli huvitav see, et kleidi all olid püskid ja püksisääred
olid topitud triibuliste sokkide sisse ja peal oli valge kleit. Kuna mul ei ole tõesti mängukal midagi tarka teha, siis istun ja lihtsalt vahin inimesi, sellest ka sellised
tähelepanekud. Hea on see, et enamus aega paistab päike ja tänu sellele saab päikeseprillid ettepanna.
Kuna pühad on ukse ees, siis on poed ka mingi x imeliku graafiku järgi lahti st. homme, pühapäev-esmaspäev kinni ja laupäeval lahti. Seega käisime täna lastega poes
oma varusid täiendamas, oleks rohkem ostnud, aga meil seisab ju taaskord kolimine ees. Ja nagu sellest veel vähe oleks tuleb nädalalõpus kella keerata. Kusjuures
me lootsime, et siin seda jama ei teha, aga võta näpust.
Poes käies tõdesin ma taaskord, kui äraostetavad on lapsed erinevate tootjate poolt. Iga lapsevanem on arusaanud, et mingi ajatagant tuleb uus trend, meil on selleks
hetkel car movie ja hello kitty teema. Täna tulid müügile antud logodega komplektid ja selleks ajaks, kui meie poodi jõudsime olid viimased pakendid meie lastele
sobivate suurustega alles. Ja nii tuli mul ka neile uued komplektid osta, mõlemal on pluus ja lühikesed püksid, soojade ilmadega hea õues käima hakata.
Õues minnes kohtusime meie korrusel elava naisterahvaga, kes tuli koos meiega liftiga alla. Vaatas mulle otsa - vahtis ja seepeale ütles, et sa ei ole ju hispaanlane, ei
ole jah vastasin.
Peeter tegi eile õhtul nukuvankri korda ja täna sai Marlen sellega jälle õue minna. Ei läinudki kaua mööda, kui Gregor tõmbas käepidemest ja see läks järgmisest
kohast katki. Uskumatu, aga Marlen ei teinudki suurt kisa vaid teatas, et me peame minema ninni-nänni poodi uut ostma. Ta pidas silmas selle all hiinlastepoode, seal
on kõike saada. Nii õnnestus täna varem mängukalt ära tulla ja jälle poodi minna. Poes ilmnes, et vankreid müüakse, aga ükski ei kõlba. Mina vaatasin ja mulle
tunuds, et need vankrid lagunevad ära enne, kui me nendega koju jõuaks, tundusid kuidagi haprad olevad. Ei ole ju mõtet mingit jama osta, mis kohe katki läheb.
Samast poest leidsin Gregorile uued päikseprillid ja, siis oli Marleni ka kohe midagi vaja, tema valis endale mullitaja. Mina arvutasin kokku palju läheb ja lugesin
sendid kokku, kassas müüja teatab, et vähe on. Mis mõttes nagu ma ju vaatasin hindasid.. Prillidel oli hind peal ja mullitaja hinna mõtles ta ise ja mõtles kallimaks.
Kuna me ei olnud tema hinnaga nõus ja ajasin oma, siis ta küsis teise müüja käest ja saigi teada, et mul oli õigus. Viisakas inimene oleks vähemalt vabandanud tema,
aga tundus, et hoopis vihastas minu peale, kuna ma ei lasknud ennast 25 sendiga tõmmata. Nii, et mitte kedagi ei saa usaldada ja tasub ja tuleb kontrollida. Gregor
jättis magama minnes prillid, vähemalt valgus ei paista silma.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

14.05.2014

Puhkusele sõit.

Madrats 2.